Senaste nytt

Nu är det dags att flyga till Asien igen

På Scoot TR868 mot Tokyo Narita från Bangkok Don Mueang.
Nästan fullt i ScootBiz.
Tre sista lediga platserna i ScootBiz såldes på plats så det blev en full kabin.
160 SGD för uppgradering till ScootBiz på sträckan mellan Bangkok-Tokyo.
Det är ett skäligt pris för en femtimmars flighy, tycker jag.

Att övernatta hos mina föräldrar i norra Japan under vintertid är alltid en utmaning.

Temperatur på olika delar av huset idag:
(utomhustemperaturen är - 5 c nu)
* Vardagsrummet: 23 c
* Hallen: 5 c
* Toaletten: 7 c
* Köket: 3 c
* Gästrum (där jag sover): 2 c

Mina föräldrars hus är traditionellt japanskt hus så att huset kan "andas" är viktigare än isolering...

Att övernatta hos mina föräldrar i norra Japan under vintertid är alltid en utmaning.

Temperatur på olika delar av huset idag:
(utomhustemperaturen är - 5 c nu)
* Vardagsrummet: 23 c
* Hallen: 5 c
* Toaletten: 7 c
* Köket: 3 c
* Gästrum (där jag sover): 2 c

Mina föräldrars hus är traditionellt japanskt hus så att huset kan "andas" är viktigare än isolering...
Gästrummet har ca 5 meters takhöjd och rummet är inte tät alls samt omringade av pappersdörrar.

rps20180124_212844.jpg

Yokoso Japan! :eek:

Hemma nu!
Något magiskt hände 3 minuter innan bagaget var annonserat att komma på Arlanda. Det piper och bandet sätts igång och ut kommer 6 väskor där mina var ett till tre. Sen kom inget mer. Onekligen finns det tydliga riktlinjer för hur HON taggade väskor ska hanteras.

Dock var en av väskorna trasig så det blev att kvittera ut en ny på Arlanda. 2 resor i år och 2 trasiga väskor (4 trasiga väskor senaste året), det borde nog löna sig att de ger mig något som håller bättre än deras standardväskor. Ingen av de jag fått i utbyte på Arlanda har hållit i ett år.

Visa bifogad bild 72272
Vilken tillfällighet.
Jag fick också skada på ett av hjulen på samma väskmodell (American Tourister) idag när jag kom hem från Tokyo med SAS

rps20180127_191612.jpg

De erbjöd exakt samma modell som ersättningsväska (den förra fick jag i 2016).

Toppen