Jag bodde på APA Hotel Keisei Narita Ekimae förra veckan innan jag flög tillbaka till Köpenhamn.

Hotellet är inriktade mot affärsresenär.
Check in var smidigt om man har bokat genom deras webbsida. Det går att använda check in automater, vilket fungerar även för check out.
Vid check out matar man rumsnyckelkort till automaten och får man kvittot.
Det fanns också valutaväxlingsautomat (utländsk valuta -> JPY) men växelkurserna var dåliga.
Rummet:
Rummet var litet men det fanns allt som behövdes för ett rum.

Badrum är så kallad Unit bath och toaletten var Washlet, precis som resten av Japan använder.

Sängen var bred för att vara enkelrum i Japan. 120 cm bred. Vanliga japanska affärshotell brukar ha runt 80-90 cm bred säng.
Det fanns också gemensam badrum där många kunde bada samtidigt. Nästan som varma källor.
Ingången till gemensamt bad.
Access:
Hotellet ligger vid Keisei Narita stations East exit.
Rulltrappan på Keisei Narita station East exit går bara uppåt, det finns ingen som går neråt.
Det är ganska många trappor ner till hotellet så om ni har en tung väska eller flera väskor med er, rekommenderar jag er att välja annat hotell. Alternativt gå runt från West exit, sedan sväng till höger och gå ner för backen. Sedan tar du U sväng vid trafikljuset mot APA Hotel.
Google Maps
Ett enkelrum kostade 5.000 JPY (ca 340 SEK) per natt utan frukost.