Senaste nytt

Nu är det dags att flyga till Asien igen

Jag bodde på APA Hotel Keisei Narita Ekimae förra veckan innan jag flög tillbaka till Köpenhamn.

APA Hotel Keisei Narita Ekimae, 01.JPGAPA Hotel Keisei Narita Ekimae, 02.JPG

Hotellet är inriktade mot affärsresenär.
Check in var smidigt om man har bokat genom deras webbsida. Det går att använda check in automater, vilket fungerar även för check out.
Vid check out matar man rumsnyckelkort till automaten och får man kvittot.
APA Hotel Keisei Narita Ekimae, 03.JPG

Det fanns också valutaväxlingsautomat (utländsk valuta -> JPY) men växelkurserna var dåliga.
APA Hotel Keisei Narita Ekimae, 04.JPG

Rummet:
Rummet var litet men det fanns allt som behövdes för ett rum.
APA Hotel Keisei Narita Ekimae, 08.JPG APA Hotel Keisei Narita Ekimae, 10.JPG
Badrum är så kallad Unit bath och toaletten var Washlet, precis som resten av Japan använder.
APA Hotel Keisei Narita Ekimae, 06.JPG APA Hotel Keisei Narita Ekimae, 11.JPG
Sängen var bred för att vara enkelrum i Japan. 120 cm bred. Vanliga japanska affärshotell brukar ha runt 80-90 cm bred säng.
APA Hotel Keisei Narita Ekimae, 09.JPG

Det fanns också gemensam badrum där många kunde bada samtidigt. Nästan som varma källor.
Ingången till gemensamt bad.
APA Hotel Keisei Narita Ekimae, 05.JPG

Access:
Hotellet ligger vid Keisei Narita stations East exit.
Rulltrappan på Keisei Narita station East exit går bara uppåt, det finns ingen som går neråt.
Det är ganska många trappor ner till hotellet så om ni har en tung väska eller flera väskor med er, rekommenderar jag er att välja annat hotell. Alternativt gå runt från West exit, sedan sväng till höger och gå ner för backen. Sedan tar du U sväng vid trafikljuset mot APA Hotel.

Screenshot20140903_2.png

Google Maps

Ett enkelrum kostade 5.000 JPY (ca 340 SEK) per natt utan frukost.

• Gilla
Reactions: Gus
Min British Airways flight till Beijing är försenad pga något tekniskt fel enligt kapten.
Vi väntar på teknikerna och förhoppningsvis vi kommer iväg fort.

Felet åtgärdades och vi fick push back sedan stannade vårt plan på plattan ett tag.
Kaptenen säger nu att samma fel har återkommit och planet måste gå tillbaka till gaten igen. :(
Beräknad tid för ytterligare åtgärd är en halvtimme.

Kaptenen säger att felet var på fläktarna för kylning av elektronik.
Felet är nu åtgärdat men planet måste tankas igen eftersom planet har redan förbrukat en liten mängd av bränsle som ändå behövs som reserv.
Problemet nu är att ingen tankbil är tillgängligt och de (kapten / BA?) måste ordna ett nytt dokument för tankning vilket leder till ytterligare försening.
Jag trodde att det var endast tyskar som håller på med massor av pappersarbete...

Last edited:
Vår British Airways flight till Beijing var ca 2 timmar försenad och vi missade vår anslutningsflyg till Dalian.
Nästa två flighter är fullbokade så vi behöver att vänta 5 timmar till. :(
Som att gnida salt på såret kunde China Eastern inte checka in våra väskor förran två timmar före avgång trots att de har många flygningar ut från Beijing under dagen.

Det är verkligen synd att min chef inte accepterade min routing Hamburg-London-Hong Kong-Dalian. Vi hade kommit fram till Dalian tidigare då (och mer poäng samt Airbus A380 istället för en gammal Boeing 777) och vi skulle ha kunnat slappna av i The Wings i Hong Kong istället för i China Easterns check in lobby...

Jag har varit många orter i Japan under den här resan och har märkt en kostig sak.
Vår återförsäljare i Japan har iPhone 6 med LTE stöf och jag har en Android smartphone med 3G.
Vi har kört bil långa sträckor i japansk landsbyggd och hans mobil har haft LTE signal hela tiden medans min mobil har ofta visat "Utan täckning".
Jag trodde att platserna där det fanns LTE signal skulle det också ha 3G signal men det verkar inte fungera så.

Toppen