Mr Planning
Medlem
Hur mycket kostar visumet?
Hur lång tid tar det ungefär att få det?
Om du lämnar in ansökan på visumavdelningen kostar det ca 1200 kr per person, via post är det några hundralappar till. Det tar 4 arbetsdagar normalt.Hur mycket kostar visumet?
Jag betalade ca 1600kr häromveckan, inklusive extra avgift för postansökan, porto mm. Det tog cirka 1,5 vecka med postens hantering, visacentret skötte sitt på mindre än en vecka.Hur mycket kostar visumet?
Jag har inte lusläst tråden jag länkade till, men jag tror det är 24-timmarsgräns så det funkar nog inte om du åker hem dagen efter ankomst.Vändande plan, hehe.
Nån dag kan man ju lägga på lite sightseeing![]()
Tyvärr är det nu ändrat för Beijing och nu gäller 72h mellan dina flyg enligt tidtabell (dvs anländer du 1 timme för tidigt får du den extra, planerad landningstid räknas). Dock i Shanghai räknas det fortfarande från midnatt efter man anlänt (och då med 144h visumfritt).Enligt vad jag har förstått så ska 72h börja räknas från midnatt efter att man anländer
Tyvärr är det nu ändrat för Beijing och nu gäller 72h mellan dina flyg enligt tidtabell (dvs anländer du 1 timme för tidigt får du den extra, planerad landningstid räknas). Dock i Shanghai räknas det fortfarande från midnatt efter man anlänt (och då med 144h visumfritt).
I januari körde jag 72h transit, paret framför blev nekade för dom hade 75h. Dom fick snällt vänta 3h på flygplatsen.Jag använde mig av 72h regeln i Beijing i början av februari och hade 79h mellan ankomst och avgång. Var ok, dem börjar räkna från midnatt efter man anlänt.
China 72-Hour Visa-free Transit in Beijing, Shanghai, Guangzhou, Xian, Guilin, Chengdu