Senaste nytt

Now or never (Kampanj på torsdagar)

Jag hade lovat mig själv att inte boka något mer just nu. Men det blev en långhelg till NY. Mest för att det var i plus. Vet att det iaf blir drägligt

Som vanligt så verkar inte löftet från reklamen riktigt hänga ihop med verklighten:

Saxat från sas.se:
"Ändrings- eller återbetalningsbar biljett" - underförstått utan avgift tycker jag.
"Priset är ett frånpris och gäller på ett begränsat antal platser. SAS Plus-biljetter kan bokas om till samma bokningsklass utan avgift. Ändras biljetten till en högre bokningsklass tillkommer ett tillägg."

Från bokningsregeln:
CANCELLATIONS
BEFORE DEPARTURE
PER ROUND TRIP CHARGE EUR 300.00.
--------------------------------------------------
REBOOKING IN SAME BOOKING CLASS AS TICKETED CHARGE
EUR200.00 PER TRANSACTION

Naturligtvis så hade det varit för bra för att vara sant med en full Plus biljett för SEK5999, därför så är det inte heller sant :)

Last edited:
Hmm? Den där kostnaden finns även inlagd i "normala" P-klassbiljetter "PSXTRA" och B-klassbiljetter "BSXTRA" när jag tittar i ExpertFlyer.

Stämmer verkligen det? Byter man datum (men lyckas hitta samma bokningsklass) lär ju det trigga en reissue av biljetten :(

Det där är borde klassas som falsk marknadsföring av SAS om det verkligen triggar en avgift på €200

Som vanligt så verkar inte löftet från reklamen riktigt hänga ihop med verklighten:

Saxat från sas.se:
"Ändrings- eller återbetalningsbar biljett" - underförstått utan avgift tycker jag.
"Priset är ett frånpris och gäller på ett begränsat antal platser. SAS Plus-biljetter kan bokas om till samma bokningsklass utan avgift. Ändras biljetten till en högre bokningsklass tillkommer ett tillägg."

Från bokningsregeln:
CANCELLATIONS
BEFORE DEPARTURE
PER ROUND TRIP CHARGE EUR 300.00.
REBOOKING IN SAME BOOKING CLASS AS TICKETED CHARGE
EUR200.00 PER TRANSACTION

Naturligtvis så hade det varit för bra för att vara sant med en full Plus biljett för SEK5999, därför så är det inte heller sant :)
Hmm? Den där kostnaden finns även inlagd i "normala" P-klassbiljetter "PSXTRA" och B-klassbiljetter "BSXTRA" när jag tittar i ExpertFlyer.

Stämmer verkligen det? Byter man datum (men lyckas hitta samma bokningsklass) lär ju det trigga en reissue av biljetten :(

Det där är borde klassas som falsk marknadsföring av SAS om det verkligen triggar en avgift på €200
Jag misstänker att det är en Copy&Paste fel från SAS Plus för intra-Europa (inkl. Norden).

Japp det tror jag också nu när jag kollat på sas.se

Likförbannat är det nog att klassa som falsk marknadsföring eller i alla fall på gränsen till - trots eventuella disclaimers om "med reservation för felskrivning"

Här blev det en liten tur till Washington DC i maj. Passade på att boka med mina 600€ i vouchers :) Är det nån som har erfarenhet, fick en adress att skicka till kan man lämna dom i biljettkassan på GOT/ARN istället?

Toppen