Senaste nytt

Now or never (Kampanj på torsdagar)

Thornado

Medlem
Verkar som om dagens destination från Stockholm är Chicago för 3000 kronor för resa 15 januari - 15 mars
Priserna verkar redan laddade även fast klockan inte är 18 ännu

Lite lockande att boka en sån resa, fast via CPH i båda riktningarna då (blir 3300 kr på det sättet) för att maximera chansen att få LN-RKP åtminstone i en riktning och på så sätt maximera poängintjäningen på resan.
 

Brandten

Medlem
Lite lockande att boka en sån resa, fast via CPH i båda riktningarna då (blir 3300 kr på det sättet) för att maximera chansen att få LN-RKP åtminstone i en riktning och på så sätt maximera poängintjäningen på resan.
Ajdå. Tänkte inte på den häcken när jag bokade ORD igår. Haha
 

squeezen

Medlem
Lite lockande att boka en sån resa, fast via CPH i båda riktningarna då (blir 3300 kr på det sättet) för att maximera chansen att få LN-RKP åtminstone i en riktning och på så sätt maximera poängintjäningen på resan.
Jag kanske har missat nåt men menar du att LN-RKP skulle ge fler poäng? ”Plåster på såren” typ?
Eller menar du det är att flyga via CPH som ger mer bara?
 

palmen

Moderator
Jag kanske har missat nåt men menar du att LN-RKP skulle ge fler poäng? ”Plåster på såren” typ?
Eller menar du det är att flyga via CPH som ger mer bara?
Ger ju mer att flyga via Köpenhamn, och tycker man at LN-RKP nu är så dålig har man ju möjlighet att klaga till SAS och få lite extrapoäng. Den har ju inget wifi vilket man borde kunna få ersättning för i ekonomi samt att underhållningssystemet är av den äldre modellen. Personligen så gillar jag dock LN-RKP på första raden i ekonomi, den är mycket bättre där utrymmesmässigt än de andra planen i SAS flotta.
 

squeezen

Medlem
Ger ju mer att flyga via Köpenhamn, och tycker man at LN-RKP nu är så dålig har man ju möjlighet att klaga till SAS och få lite extrapoäng. Den har ju inget wifi vilket man borde kunna få ersättning för i ekonomi samt att underhållningssystemet är av den äldre modellen. Personligen så gillar jag dock LN-RKP på första raden i ekonomi, den är mycket bättre där utrymmesmässigt än de andra planen i SAS flotta.
Trodde mest det handlade om att flyga via CPH (min hemmabas).
Visste inte man kan klaga på de delarna gällande denna kärra. Bra att veta.
 
Trodde mest det handlade om att flyga via CPH (min hemmabas).
Visste inte man kan klaga på de delarna gällande denna kärra. Bra att veta.

Tveksamt om det går att klaga så mycket på detta längre. Jag och sonen flög hem från New York för ett par veckor sedan och överraskades av att få denna maskin. Vi skrev in till SAS och beklagade oss över detta, mest i syfte att låta dem veta att man gör sina kunder besvikna med denna maskin. Framför allt lyfte vi fram avsaknaden av WIFI samt att IFE utbudet är sämre då inte alla filmer finns som man har i de nya/renoverade maskinerna. SAS beklagade att vi blev besvikna men påpekade att alternativet hade varit att ställa in flighten istället och då var detta bättre. Vi fick dock 1 000 poäng i goodwill. Jag kan inte annat än att hålla med. För oss var det viktigaste att komma hem enligt plan. Dessutom så sov vi ju ändå mesta tiden. Vi flög i GO och är ganska nöjda ändå. Situationen hade kanske varit annorlunda om vi flugit i en högre klass.
 
Toppen