Senaste nytt

Now or never (Kampanj på torsdagar)

Lite sugen att köra en test på LHR T2 loungerna igen i höst....sista testningen var det för lite tid i SQ och United....för att bestämma vilken som var bäst:):rolleyes::p

Det blev en resa över dagen en söndag i oktober. Frukost på guldloungen och en sväng till Paris innan avslutande besök på fina SAS-loungen på CDG. Allt för 825skr. Inte illa.

Undrar om inte kampanjen borde heta never or never (eller vad nu SAS håller på med).

Kikade i em på ordinarie lågpris 6-8/12, LLA-LHR samt LLA-CDG låg runt 2600.

Nu under kampanjen så ligger LLA-LHR på 2554 och LLA-CDG på 2652.

Men i kampanjen kostar ARN-LHR 927 och ARN-CDG 825!

Sålunda kostar delen LLA-ARN 1627 på väg till LHR och 1827 om man siktar på CDG.

Nåväl, en titt i ordinarie lågpris kalendern ger 1319 för delen LLA-ARN (separata bokningar, men fungerar tidsmässigt ok, har kollat)

Annars bokar den ekonomiske Norwegian LLA-ARN för 898 (funkar också tidsmässigt)

Så vad håller SAS på med?
Priset gäller ARN-LHR och inte LLA-ARN-LHR så det är säkert normala priser du ser. Bara för att ARN-LHR är en del av resan betyder det inte att det priset som är under Now or never appliceras.

Priset gäller ARN-LHR och inte LLA-ARN-LHR så det är säkert normala priser du ser. Bara för att ARN-LHR är en del av resan betyder det inte att det priset som är under Now or never appliceras.
Fast på torsdagarna har jag ibland fått fram väldigt låga priser från LPI på dom destinationer som annonseras från ARN, även om turen då går LPI-CPH-XXX. Så inte helt logiskt.

Fast på torsdagarna har jag ibland fått fram väldigt låga priser från LPI på dom destinationer som annonseras från ARN, även om turen då går LPI-CPH-XXX. Så inte helt logiskt.
Jag tror du ska lägga vikt vid ordet ibland i din post. Hade ju kunnat testa att söka CDG-ARN-LHR på förra Now or never och tittat vad man fått för pris på genomgående biljett.

Jag tror du ska lägga vikt vid ordet ibland i din post. Hade ju kunnat testa att söka CDG-ARN-LHR på förra Now or never och tittat vad man fått för pris på genomgående biljett.
Vill bara säga att det inte är logiskt.Och att SAS gärna får köra kampanjer från annat än OSL/CPH/ARN nån gång. Det skulle dom tjäna på marknadsföringsmässigt runtom i landet

Toppen