Senaste nytt

Now or never (Kampanj på torsdagar)

Först och främst är supersavertravel värsta stortens resebyrå om något strular och jag hade inte litat på att de lyckas biljettera innan kampanjen är över.

Sen skall du kolla upp om deras pris är med kort. På SAS.se får du dessutom 45kr tillbaka från refunder, så räkna in de också.
Dessutom ger ju sas.se 30p/100kr vid köp med Amex, så det blir trevliga poäng också.

Fullt medveten om riskerna.

SAS pris: 2467 kr - 45 kr (refunder) = 2422 kr. Ger 727 poäng med 30 p/100 kr.

Via resebyrå: 2158 kr + 150 kr (Amex avgift) - 75 kr (refunder) = 2233 kr. Ger 447 poäng med 20 p/100 kr.

Skillnad: Å ena sidan, 280 poäng för 189 kr är dyra poäng om man värderar varje poäng till 10 öre som verkar vara gängse värde. Å andra, så slipper man förmodligen huvudvärk om något går fel och man kan lösa det direkt med SAS... trots att reseförsäkringen från Amex täcker en hel del.

I den stora helheten när man som EBG får 11 880 poäng så är 280 poäng en andel som man kan klara sig utan.

Sedan förstår jag hela problematiken med resebyråer, är väl medveten om budorden som @agehall har upprättat.

Bokade HKG i mitten på maj, tänkte ändå åka dit innan sommaren och priset på 2995 kändes bra - även om jag mår lite illa av icke flex biljetter, och jag svettas redan av tanken av mardrömmen om att jag inte kommer kunna uppgradera till c.... auktionen... vad ska man bjuda? :eek:

Ett par hundralappar skillnad om man bokar via resebyrå eller direkt via sas.se - en sak som jag inte kan hitta svaret på, kan man fortfarande uppgradera om man har köpt biljett via resebyrå?

Funderar själv på en snabb helg 3-5 juni för 2158 kr som ger cirka 12 000 poäng.

Visa bifogad bild 51385
Visa bifogad bild 51386
Om man vill få absolut lägsta pris och är villig att boka via ful-"resebyråer" (de är inte resebyråer utan biljettförmedlare) är det oftast billigast att boka via utländska sådana. Se här för ett exempel:
Slå mig på att hitta billigaste resan till USA/NYC från Göteborg | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Tapatalk + push notifications ;)
b4349758294e04862b0bddf4e314d4f6.jpg

Eller sätt ett larm till torsdagar 18.00 :)

Toppen