Senaste nytt

Norweigan startar direktflyg till Los Angeles och San Francisco

Förhoppningsvis innebär detta att fler bolag kommer att börja sälja enkelbiljetter.

Norwegian.jpg

Min fru hörde en kollega vara överlycklig att få åka "fräscha, nya Boeing 787 med superbra IFE och direktflyg istället för några sunkiga Lufthansa med mellanlandning". Så värdet av marknadsföring och direktflight ska inte underskattas.

CPH = fast i strejk
LHR = fast i snöstorm
CDG= usch på alla sätt och vis

Men det finns inga OM i företagsamhet :)
Om man räknar expansionstakt är jag ganska säker på att Norwegian har en extrem sådan jämfört med de flesta bolag. I förhållande till storlek (procentsats) skulle jag tro att endast något lågkostnadsbolag och Turkish går snabbare framåt.
Germanwings, som liknar Norwegian, planerar ju ständigt för expansion....men alla processer är långdragna.
.

Hör talas om ett bolag som heter Emirates? ;)

Jag som är en liten företagare med en del av mina samarbetspartners i Sacramento ser en stor fördel av att flyga till Oakland. Det är bara att fortsätta med hyrbilen och slippa passera centrala San Francisco. Om Norwegian premium klass håller någorlunda standard kan jag tänka mig att använda detta alternativ. Även statligt anställda skulle säkert få godkänt att resa i premium på denna sträcka eftersom det priset är på samma nivå som SAS Ekonomi Extra.
Jag ser fram emot en reserapport från Premium kabinen på Norwegian.

SAS marknadsför San Francisco "från 5999 kr" (och troligtvis blir det väl 30 kr serviceavgift på det), en rätt väsentlig skillnad ändå. Dock är de flesta här EBS, EBG eller *G, vilket ger en extra väska på SAS. Vill man med Norwegian ha två väskor (a 20 kg) kostar det 229 kr extra per väg, altså ett totalpris på 4778.

Sen så är ju många av de som reser med SAS, även om man inte är medlem här inte statusinnehavre och resande i Eco. Då tar SAS en avgift på 875 per väska och väg. Det blir 1750 för 2 väskor T/R.

Problemet är ju att det troligen inte kommer att finnas speciellt många säten till det där priset. Ganska snabbt kommer priserna att ligga i nivå med alla andra.

Antagligen är det så. Men sen vet jag inte hur många biljetter SAS Har för 5999 kr heller.

Sen så är ju många av de som reser med SAS, även om man inte är medlem här inte statusinnehavre och resande i Eco. Då tar SAS en avgift på 875 per väska och väg. Det blir 1750 för 2 väskor T/R.

Precis. Jag tror att det kommer bli en lönsam satsning för Norwegian. Många har ju förmågan att boka direkt på Norwegian eftersom det är "lågpris", utan att tänka på alla extrakostnader som uppkommer. Medlemmarna här på BC är nog inte målgruppen.

......Kan annars rekommendera LAX-LHR i AA F med nya 777-300ER.... ;)

Ser fram emot att läsa ett test av DU/DY Premium Economy! 12.000SEK T/R ARN-LAX framstår iaf vid första anblick som bra (11h i luften). Har kikat på ett test på Flyprat, men ser gärna ett här med :)

3.172kr T/R i ekonomiklass (eller vad man ska kalla DU's produkt...) framstår ju som närmast vansinnigt billigt, men vet inte om man klarar 11h :S

Toppen