Senaste nytt

Norwegian och Strawberry nu överens om ett gemensamt lojalitetsbolag

De verkar ha fått färre kunder att sprida sina kostnader på, för nu höjer de årsavgiften med 40% (för platinum i alla fall):

”På grund av högre kostnader justeras årspriset för ditt Strawberry Mastercard Platinum. Från och med den 1 april 2025 höjs priset med 120 kronor per år, vilket innebär att årspriset ändras från 295 kronor till 415 kronor.”
Såg det - kommer inte lägga så många nätter hos Strawberry och kommer inte nå upp till 60 nätter i år hos dem. Men tänker att om jag förlänger platinum för nästa år (enligt förmånen att man kan frysa sin medlemsnivå) och sen har kvar kortet under det året för att garanterat uppnå guld (kortet ger 36 nätter) för en kostnad av 415 kr, så är det en kostnad jag nog tycker jag kan försvara.

De verkar ha fått färre kunder att sprida sina kostnader på, för nu höjer de årsavgiften med 40% (för platinum i alla fall):

”På grund av högre kostnader justeras årspriset för ditt Strawberry Mastercard Platinum. Från och med den 1 april 2025 höjs priset med 120 kronor per år, vilket innebär att årspriset ändras från 295 kronor till 415 kronor.”
Mer anledning att säga upp kreditkortskontot.

Nä det där blev spiken i kistan för min del iaf. Höjd årsavgift, sämre medlemsprogram och förmåner som man ofta inte får. Hur många gånger har man inte fått tjafsa till sig den där flaskan vätska tex.

Ska bli intressant att se vad SAS och Scandic presenterar kring sitt nya samarbete. Dom har världens chans att locka över besvikna jordgubbar nu!

Nja, det är nog alla kundtjänstärenden med folk som säger upp kortet och begär återbetalning av kvarstående årsavgiften som har gett högre kostnader. Att dela ut Spenn med de nya reglerna måste vara avsevärt billigare än det var att dela u poäng förut. Det blir nog mycket lägre kostnader snart när alla har sagt upp kort eller slutat att använda den mer än 1 gång per månad för att få nätterna.
Då sänker de årsavgiften till under 100 kronor. Eller?

Nä det där blev spiken i kistan för min del iaf. Höjd årsavgift, sämre medlemsprogram och förmåner som man ofta inte får. Hur många gånger har man inte fått tjafsa till sig den där flaskan vätska tex.

Ska bli intressant att se vad SAS och Scandic presenterar kring sitt nya samarbete. Dom har världens chans att locka över besvikna jordgubbar nu!
Ja nu får jag leta alternativ. Jag är LTP så det finns ingen anledning att gå med på 40% prishöjning för kortet när kick-back är så låg och alternativen för användning så blygsam (läs usel), ska bli intressant att se vad Scandic och SAS kommer upp med samt om de har något vettigt MC…

Hallå,
Bodde på Strawberry i Jönköping under mellandagarna och mitt vanliga smågnäll över Spenn till receptionisten besvarades med: "Vänta bara till Januari, det kommer komma riktigt bra grejjer då, men jag får inte berätta mer. "

Ingen som hört något om nå bra grejjer på G?
Gissningsvis ville hon bara bli av med mig och mitt gnäll :)

Har tänkt att säga upp kortet, bara inte orkat.
Nu med höjningen tog jag mig tiden.
Är Lifetime Platinum så har ingen direkt nytta av kortet
(över 30 minuters kö i tlf, är nog massa som säger upp

Edit, la på tlf och skickade ett mess till dom. Var tydlig med varför det sas upp, kritiken måste ju kunna leda till förändring

Last edited:
Bonuspoängen för hotellvistelser från att använda Strawberry-kreditkort är opålitliga. Att hantera klagande kunder kostar SEB pengar. Så nu vill SEB ha mer kortavsgift pengar? Eller visar Strawberry igen att den är extra girig nuförtiden?

På grund av högre kostnader justeras årspriset för ditt Strawberry Mastercard Platinum. Från och med den 1 april 2025 höjs priset med 120 kronor per år, vilket innebär att årspriset ändras från 295 kronor till 415 kronor.”
Oj, jag hade ändå tänkt ha kvar kortet för att låta det ticka in 3 nätter/månad. Det var okej för 295 spänn/år.

Men nu blir jag mindre motiverad. Vill dock höra vad (om) de säger om hur tidigare progress mot Lifetime kommer att översättas. Som utlovat.... får se vad som säger på webinariet. Om det är värt att hålla kvar lite för att ändå låsa Lifetime Gold.

Oj, jag hade ändå tänkt ha kvar kortet för att låta det ticka in 3 nätter/månad. Det var okej för 295 spänn/år.

Men nu blir jag mindre motiverad. Vill dock höra vad (om) de säger om hur tidigare progress mot Lifetime kommer att översättas. Som utlovat.... får se vad som säger på webinariet. Om det är värt att hålla kvar lite för att ändå låsa Lifetime Gold.
Jag tänker precis likadant…

• Gilla
Reactions: hco
Toppen