Senaste nytt

Norwegian och Strawberry nu överens om ett gemensamt lojalitetsbolag

Det låter ju verkligen som att jordgubbarna har ruttnat tyvärr.

Jag funderade på att behålla MC för gold, blir nog ändå några nätter på CPH men känns som en bättre deal med hotels.com nu då. Ger även uppgradering som gold i deras program.

Säger nog upp kortet imorgon.. eller finns det något annat skäl att ha det kvar?
Får man nätter hos jordgubben när man bor genom hotels.com eller hur menar du?

En billig app I play store i mitt fall. $0.99..
Ah, tror inte att man kan separera ut enskilda abonnemang i Apples app store.. och man vill ju inte ha Strawberrykortet inlagt för alla andra köp/prenumerationer där...

50 kronor per månad till UNICEF:

Det kan finnas andra välgörenhetsorganisationer som tar emot 10 kronor per månad.
Mycket bra idé! Win-win!

Jag som är Platinum för life är riktigt besviken.
Jag värderar förmånerna högre än intjäning av poäng om jag skalla vara ärlig men nu vart ju precis allt bara sämre..

Frågan är vad man gör nu, ska man agera i affekt eller ska man försöka sansa sig lite och hoppas på att de, Strawberry, inser sitt misstag?

Nej man får stämplar på hotels istället vilket ju nu verkar vara en mycket bättre deal än Spenn.

Statusen är ju inte heller så mycket att ha när man får liknande förmåner som hotels.com gold.
Stämplar på hotels.com ger en kickback på ungefär 9%. Det är mycket bättre än vad Spenn ger just nu med 3,6 spänn per 10 kr när man bokar rummet via Strawberry som Gold. Det blir en cashback på ungefär 3-4% beroende på vilken hotel och dag du tar ut en bonus natt i Spenn.

Men priset för rummet är troligen lite dyrare via hotels.com (en bokning jag har nu via Strawberry skulle vara nästan 3% dyrare.)

Sedan får man inte samma förmåner som hotels.com Gold jämfört med Strawberry Gold. De flesta Strawberry hotellen kommer inte att erbjuda chans till room upgrade. Inte heller någon restaurang check.

Så vilket program är bättre är inte helt enkelt att avgöra. Hur viktigt är upgrade potential till dig? Använder du restaurang check eller sen check out? Jag tror det blir gränsfall för mig. Jag kommer att når Gold enkelt fram till november 2026, sedan kan jag göra en freeze.

Men under tiden kommer jag inte att vara slav till Strawberry. Kommer troligen att testa lite på Radisson och Best Western för att se hur deras förmåner fungerar i praktiken. Och om jag tycker deras hotell generellt har bättre pris/prestanda. Men förutom att nå Gold för förmånen har jag ingen intresse av att samla poäng hos Strawberry via MC eller boende utanför de 6 nätter som krävs för Gold status.

Synd, för programmet var riktigt bra för mig de sista 2 åren.

Best Western i Skandinavien är sämre med uppgraderingar och sen utcheckning än Strawberry. Det kommer att ta år innan Strawberry blir lika dålig som Best Western med elitstatusförmåner. Jag är Diamond Select på Best Western.

Men Best Western kostar mig vanligtvis 10-40 % mindre per natt än jämförbara Strawberry-hotell.

Idag kom mina första spenn efter utcheck igår. Beloppet valutajusteras så olika shitcoins detta.

886nokspenn/1969nok=45nokspenn/100Nok
880sekspenn/1969Nok då SEK är starkare än valutan till den sista Sovj.. förlåt fina Norge. :)

Uppdelat i tre transaktioner för en övernattning. 45Nokspenn per 100Nok alltså som Plat. 44,69svenska spenn. Förvirrande minst sagt.

Ja, deras interna system, som redan hade många problem, verkar inte vara bättre nu under övergången till Spenn. Checkade ut från Comfort Sundsvall på måndag 18de. Fick direkt mina vanliga poäng som var planerad att ta mig strax över 100.000 poäng (det blev 100,517 inte lika bra som några andra här). Men jag fick inte mina dubblanätter.

Epost till kundtjänst. Snabbt svar att det var löst. Loggade in och kunde se den extra natten. Men såg också att jag nu har fått 1008 Spenn, utan att någon Spenn transaktion syns. Och så här ser mina poäng ut för natten i Sundsvall. Det finns 10 transaktioner hittills för 1 natt. Just nu tror jag att är slutsumman av alla transaktioner korrekt (rummet var 909 kr, 20% bonus för Gold och ytterligare 20% för någon kampanj, vilket vet jag inte eftersom jag fick en extra natt också) men jag kommer att ha stenkoll för att vara säker att några poäng inte försvinner pga misstag eller att de eventuellt har blivit spenn eftersom det gick in för hand för fixa en extra natt för bokningen efter övergången till spenn (trots att 1008 Spenn makes no sense för ett rum som kostade 909 kr).

Om man räknar in minimilönen för alla timmar man måste lägga ner för att kontrollera Strawberry går man nog back på alla sina poäng och förmåner. Och då har jag inte ens tänkt på tiden man spenderar här. ;)

1732088994138.png

Attachments

• 1732088880881.png
    1732088880881.png
    169,1 KB · Visningar: 48
Toppen