Senaste nytt

Norwegian och Strawberry nu överens om ett gemensamt lojalitetsbolag

Visa bifogad bild 162749
Lite värde kanske? Inte insatt i NAS men något extra kanske med detta.
Haha kanske för dom som flyger med dom vilket deras ”nya kundsegment” (efter lojalitetsprogramsslakten) säkert gör.
Jag ansökte, svårt att se att jag flyger rödnosen men men status är status
Status är status men jag kommer inte matcha dels för att jag inte vill ge strawberry en idé om att deras nya hittepå skulle vara värdefullt och dels för att jag inte kommer ha någon nytta av det.

Jag är Norwegian Reward Priority och även om jag inte ofta bor på Strawberry vet man aldrig, knappast fel att vara Platinum under ett år ifall man får en oväntad övernattning.. men jag förstår inte hur tusan man genomför status matchen. Jag har laddat ner Spenn-appen, jag har länkat mitt Norwegian-konto och mitt (Blue) Strawberry-konto. Nästa steg ska vara

4) Ansök genom formuläret i Spenn-appen

Jag vet inte om jag är osedvanligt dum eller om något inte fungerar som det ska... men vilket formulär då? Var då?

Jag är Norwegian Reward Priority och även om jag inte ofta bor på Strawberry vet man aldrig, knappast fel att vara Platinum under ett år ifall man får en oväntad övernattning.. men jag förstår inte hur tusan man genomför status matchen. Jag har laddat ner Spenn-appen, jag har länkat mitt Norwegian-konto och mitt (Blue) Strawberry-konto. Nästa steg ska vara

4) Ansök genom formuläret i Spenn-appen

Jag vet inte om jag är osedvanligt dum eller om något inte fungerar som det ska... men vilket formulär då? Var då?
Under home (huvudsidan) i Spenn-appen. Reklam om status match. Klicka in där och så finns det sedan en länk till.

(Hade för övrigt inte öppnat Spenn-appen sedan julkalendern, så det var ju lite kul)

Under home (huvudsidan) i Spenn-appen. Reklam om status match. Klicka in där och så finns det sedan en länk till.

Tack, då är det nog Spenn-IT som spelar mig ett spratt... någon sådan reklam/länk finns inte utan bara

1739998314441.png

Måhända en ganska talande beskrivning av hela programmet...

Status är status men jag kommer inte matcha dels för att jag inte vill ge strawberry en idé om att deras nya hittepå skulle vara värdefullt och dels för att jag inte kommer ha någon nytta av det.
Jag gör samma bedömning. Även om jag kanske åker Norwegian någon gång, så gäller förmånerna bara mig personligen. Om jag skulle åka Norwegian är det privat med familjen, då faller poängen nästan direkt. Jag kommer ändå behöva köpa Lowfare+ biljetter och vill nog ha alla på samma bokning.

En intressant twist på att statusmatcha med Norwegian är att man även verkar få Avis Presidents Club-status.

Så, blir en dubbelmatch för Strawberry-medlemmar (vilket det iofs även borde bli för Norwegian då Platinum kan matchas med Hertz).

1740050788055.png

Nu kan jag se Lifetime även i appen. Nu ska det väl förhoppningsvis inte bli några justeringar som ändrar beräkningen av Lifetime Gold.

För mig stämmer detta med min tolkning av vad dom sagt tidigare (att poäng räknas om till år, på ett ungefär).
Screenshot_20250224_164713_Strawberry.jpg

Bild 2025-02-25 kl. 17.10.jpg
Jag satt och jobbade det plingade till från Jordgubben om att gå och se Kent nu i Mars, jag klickade in mig på sekunden och möttes av detta . Allt är slutsålt.
Om det är prioriterad inbjudan så är jag LPT så jag undrar om det fanns några biljetter från början eller om det bara var något som skulle se bra ut för alla missnöjda medlemmar...Bild 2025-02-25 kl. 17.10.jpg

Toppen