Senaste nytt

Norwegian och Strawberry nu överens om ett gemensamt lojalitetsbolag

Finns någon som har bott hos Strawberry och betalat med gamla bonuspoäng och fått kredit för nätterna mot status? Eller är det bara nätter betalda med spenn som räknas som nätter mot status?
Alla nätter som bokats genom "rätt" kanaler ger kvalificerande nätter. Jag har bott på flertalet sådana bonusnätter sedan ändringen i höstas

Finns någon som har bott hos Strawberry och betalat med gamla bonuspoäng och fått kredit för nätterna mot status? Eller är det bara nätter betalda med spenn som räknas som nätter mot status?
Jag räknar kallt med att det fungerar. Har 27 nätter totalt och 3 bonusnätter 28-31/5 bokade med gamla poäng.

Efter min senaste vistelse (1 natt) betalad med gamla bonuspoäng så visar räknaren på Discover-fliken i appen 1 natt mer än räknaren på Profile-fliken.

Efter min senaste vistelse (1 natt) betalad med gamla bonuspoäng så visar räknaren på Discover-fliken i appen 1 natt mer än räknaren på Profile-fliken.
I min app så visar räknaren på utforska-fliken 3 nätter mer än på profil-fliken.
1 natt jag bott för gamla poäng och 2 mastercard-nätter.

På hemsidan visas samma antal som på utforska-fliken. Vilket är det korrekta antalet.

I min app så visar räknaren på utforska-fliken 3 nätter mer än på profil-fliken.
1 natt jag bott för gamla poäng och 2 mastercard-nätter.

På hemsidan visas samma antal som på utforska-fliken. Vilket är det korrekta antalet.
Tack alla. Jag har bara tittat på profil-fliken där bonusboende har inte räknats med. Men nu ser jag att de är med i Discover filen. Nu är det bara att hoppas att man slippa ha diskussionen med Strawberry när det är dags för statusrenewal i november.

Hjälp mig förstå vad frågan är?
När jag ansöker om att frysa min Platinum-nivå, spelar det någon roll om jag har bott 3 nätter under nuvarande period eller om jag har bott 53 nätter. Alltså när jag ansöker om att frysa min platinum-nivå.

Om jag har bott 53 nätter, spelar det någon roll om 36 av dessa nätter hänförs från mitt kreditmasterjordgubbskort, eller om jag faktiskt har spenderat 53 nätter på hotell?

När jag ansöker om att frysa min Platinum-nivå, spelar det någon roll om jag har bott 3 nätter under nuvarande period eller om jag har bott 53 nätter. Alltså när jag ansöker om att frysa min platinum-nivå.

Om jag har bott 53 nätter, spelar det någon roll om 36 av dessa nätter hänförs från mitt kreditmasterjordgubbskort, eller om jag faktiskt har spenderat 53 nätter på hotell?
Står inget om att det ska spela roll så varför skulle det (iofs, iom att det inte går per automatik så kanske de bryr sig om lite allt möjligt)? Hade ca 8 riktiga nätter och resten från deras MC.

IMG_6908.jpeg

IMG_6909.jpeg

Jag fick nyss ett mail om superdeals.
Nyfiken på eventuell förbättring kollade jag om några helger. Mina 17nätters 15744spenn räckte dock inte ens till en natt på deras “billiga” Comfort i Köpenhamn.

Jag föredrar verkligen gamla raten 10k NCC poäng, vanligen intjänat på 3 max 4 betalda nätter. Blev en minut slösad på detta mail, så skönt med annat nytt bra program för bonusnätter :)

Last edited:
Toppen