Senaste nytt

Norwegian longhaul inte så billigt längre

För att se hur ett normalt pris ska bli så får man nog vänta och se lite när det stabiliseras.
Gissar att det fanns fler billiga lockpriser ute nu samtidigt som folk bokar som "galningar"

Får man ta med sig picnic på Norwegian LH?
De flesta LCC med BoB brukar förbjuda egen mat o dryck. Men det kanske är annat på LH.

SAS är det enda LCC som förbjuder egen medtagen mat/dryck. Annars brukar det vara ok att ta med sig egen mat, så länge den inte är illaluktande eller kan orsaka allergiska reaktioner t.ex nötter.

Något offtopic men någon som sitter med resebyråsystem som kan kolla om SAS har anpassat sin prisstruktur under dagen? Jag har har kollat på Stockholm-Chicago under mars förut. Nu har priserna från Chicago kommit ner på 1992 SEK vissa datum vilket jag inte sett förut.

Screen shot 2012-11-12 at 6.32.05 PM.png

Hej tror inte riktigt på denna, har du källa?
Eller är det kanske ironi jag inte får med mig här =)

En bidragande orsak är att vi här i Sverige uttyder förkortningen LCC fel. Det står för Low Comfort Carrier, inget annat.

Googla å en ska finnat ganska många exempel som visar att det betyder low cost carrier

Jag har inte bokat någon longhaul med DY. Däremot så kollade jag upp priser på helt random datun. jag kollade 10-17 juni. 2 pers med DY blev 13600:- med bagage och mat, samma datum med SAS var 12800:-.

Toppen