Senaste nytt

Norwegian "höstrea". Biljetter från 299:-

Jag kan inte tänka mig att något annat flyg i ekonomi med valfritt bolag kan bli bättre. Problemet är väl när det strular, då är nog majoriteten av andra flygbolag bättre.

Köpte ett 6-pack carlsberg på Arlanda för 39kr, frågade om det gick bra att förtära på planet, inga problem vart svaret. Så jag föll till föga och köpte faktiskt chips. Så notan landade på 1299+ 4$. Det kan jag leva med.
(Och dom serverade även kaffe och vatten i glas gratis)

Vill inte på något sätt göra promotion för Norwegian, men om man har klart för sig vad som kan hända vid strul, så är det oerhört prisvärt jämfört med vad man får.

Ja, om man inte har en tid att passa, så kan det säkert vara bra. Men har man en tid att passa så tror jag inte man vågar chansa.

Ja, om man inte har en tid att passa, så kan det säkert vara bra. Men har man en tid att passa så tror jag inte man vågar chansa.
Helt rätt, det är inget bolag jag skulle använda om jag hade tid att passa. Men 27 timmar mellan flygen och med rättigheten att avboka/ändra det andra flyget gratis så var det ett solklart val. :)

Kommer dock fortfarande inte att rekommendera Norwegian till vänner utan att berätta vad som gäller.

Jag kan inte tänka mig att något annat flyg i ekonomi med valfritt bolag kan bli bättre. Problemet är väl när det strular, då är nog majoriteten av andra flygbolag bättre.

Köpte ett 6-pack carlsberg på Arlanda för 39kr, frågade om det gick bra att förtära på planet, inga problem vart svaret. Så jag föll till föga och köpte faktiskt chips. Så notan landade på 1299+ 4$. Det kan jag leva med.
(Och dom serverade även kaffe och vatten i glas gratis)

Vill inte på något sätt göra promotion för Norwegian, men om man har klart för sig vad som kan hända vid strul, så är det oerhört prisvärt jämfört med vad man får.
Kul att höra! Jag vill inte heller göra promotion för Norwegian (ja, inte för något flygbolag för den delen, det är inte mitt jobb) men det är faktiskt uppfriskande med en nyanserad bild som omväxling.

Skulle själv gärna testa Norwegian på longhaul då det knappt finns en vettig recension på hela internet av produkten. Onekligen bra pris!

Med enkelbiljett till USA lär du dock råka ut för SSSS på utresan och intensivare förhör av CBP vid ankomst :)

Kan bara meddela, fick inget SSSS, dom 3 före mig vid gate blev tagna åt sidan för kontroll, jag fick bara ett "Välkommen ombord". :)

På FLL Var det lång kö till passkontrollen men det verkade som om DY hade någon deal, alla som flög med dom fick gå via automaterna, dom som hade använt ESTA fick gå till automaterna, dom som inte hade det fick gå till separata diskar. Kan meddela att det inte var någon kö till automaterna. :D

Vid passkontrollen tog det 1 min, frågade bara hur länge jag skulle stanna, "till imorgon, åker vidare till Brailien då". Han tittade på mig lite undrande, stämplade passet och sa bara glatt Välkommen.

Enda som tog tid var 20 min i kö till tullkontrollen, där sa dom bara välkommen :)

Så en dryg halvtimme från gate till taxistolpe.

Är det någon här som är bekant med Norwegians lojalitetsprogram och hur man använder deras CashPoints.
Hade tänkt boka ett flyg åt en vän, går det som med SAS Eurobonus att jag använder mina cashpoints för att delbetala hans resa?

Toppen