Senaste nytt

Norwegian, ersättning vid försening - bråttom till New York.

Jag har en känsla att flygbolaget kan bli stämd för hög belopp av passageraren/na och de behöver att lägga ner en massa tid&resurser för tvistmålet/n. Då är det kanske billigare att "köpa sig" med 1.300 USD + hotellkostnader.
Jag tror att de skulle inte ha agerat likadant om det hade hänt i Europa.

Dreamlinern verkar som sagt inte vara något vidare. Satt nyss på Arlanda och såg den redan 2 timmar sena Bangkok-flighten bli tillbakabogserad till gate 17. Förmodligen ganska dålig stämning ombord.

Dreamlinern verkar som sagt inte vara något vidare. Satt nyss på Arlanda och såg den redan 2 timmar sena Bangkok-flighten bli tillbakabogserad till gate 17. Förmodligen ganska dålig stämning ombord.

Vadå då - vetskapen om att få sussa på ett golv på flygplatsen utan mat, dryck eller någon form av ersättning måste väl vara upplyftande :)

En fråga, varför väljer folk Norwegian över dem andra bolagen? Såvitt jag kan se så är det ingen direkt stor prisskillnad, cirka 4k t/r med Norwegian och då är det inget baggage och ingen mat inkluderat? Varför inte bara gå med någon i *A, Skyteam eller OW? Är det något jag missar?

En fråga, varför väljer folk Norwegian över dem andra bolagen? Såvitt jag kan se så är det ingen direkt stor prisskillnad, cirka 4k t/r med Norwegian och då är det inget baggage och ingen mat inkluderat? Varför inte bara gå med någon i *A, Skyteam eller OW? Är det något jag missar?

Tror det är en kombination av två faktorer.

Oftast är DY billigare än andra bolag. Inte nödvändigtvis mycket billigare (speciellt inte om man räknar in mat och bagage), men ändå tillräckligt för att dryga ut reskassan om man är en hel familj som ska ut på semester.

Sen marknadsför man sig som så billiga att en del inte ens tror att SK och andra kan matcha DY:s priser. Som ovan resenär tror jag inte att man nödvändigtvis har en bra uppfattning om vad en t/r till NYC ska kosta, utan förvånas att det är så billigt med DY att man bokar direkt.

Tror det är en kombination av två faktorer.

Oftast är DY billigare än andra bolag. Inte nödvändigtvis mycket billigare (speciellt inte om man räknar in mat och bagage), men ändå tillräckligt för att dryga ut reskassan om man är en hel familj som ska ut på semester.

Sen marknadsför man sig som så billiga att en del inte ens tror att SK och andra kan matcha DY:s priser. Som ovan resenär tror jag inte att man nödvändigtvis har en bra uppfattning om vad en t/r till NYC ska kosta, utan förvånas att det är så billigt med DY att man bokar direkt.

Tack för svar, det var av intresse för mig då jag bokade ARN-CDG-JFK t/r för cirka 4100 kr och har sedan även bokat för lite mer än så via United. Antar också det faktum att de kör direkt är en fördel för vissa. Mig skulle det aldrig slå att flyga Norwegian på längre sträckor dock.

Från Stockholm kan det vara så att vissa vill direkt till JFK (jobbresenärer) men annars är det ju så att Norwegian är billigare om man jämför med direktflygen till EWR (SK, UA) nära inpå avgång. Då kan ju en Economy-biljett med SAS lätt kosta 14,000:-.
personligen skulle jag absolut hellre ha en connection än att chansa på Norwegian iof.

Toppen