Hvis du har købt via rejsebureau - jeg foreslår at kontakte rejsebureauet og bed dem om at løse det.
Resebyrån löser det genom att ta en högre avgift vilket folk vill undvika. Men jag antar det är priset för att inte boka direkt med Norwegian.
Hvis du har købt via rejsebureau - jeg foreslår at kontakte rejsebureauet og bed dem om at løse det.
Jag håller med att det är extremt fult hur LCC agerar. Kanske bästa sättet är att lösa via resebyrån och sen ställa krav på Norwegian att ersätta eftersom de inte fullföljer sina T&C. Om nu inte i finstilta står någonstans att det är som det är...
Betalar de inte kan man gå till ARN kanske.
Resebyrån löser det genom att ta en högre avgift vilket folk vill undvika. Men jag antar det är priset för att inte boka direkt med Norwegian.
Ja, det förstår jag men jag menar att Norwegian är skyldig att följa sina T&C och om det erbjuds bagage online det ska inte nekas oavsett inköpskanal. Så om Norwegian bryter mot eget T&C är det dem sem ska ersätta.Jag är inte hundra på det är Norwegian som man ska bli arga på, det är väl mest resebyrån. Att viss service nekas från flygbolagens sida när man bokat via resebyrån är ju inte ovanligt. Det är ju resebyråns hela affärsidé.
Ja, det förstår jag men jag menar att Norwegian är skyldig att följa sina T&C och om det erbjuds bagage online det ska inte nekas oavsett inköpskanal. Så om Norwegian bryter mot eget T&C är det dem sem ska ersätta.
Men om T&C är tydliga och bara OP som missade det är det såklart inget att hämta.
Om jag inte missminner mig helt så kostade det 270kr att lägga till incheckat bagage på flygplatsen i höstas vid incheckningsdisken.Nån som faktiskt vet om man kan köpa till bagage vid incheckning via nätet om man köpt resan av resebyrå? Eller vad det kostar att lägga till bagage på flygplatsen?