Senaste nytt

Norwegian - betala för handbagage vid gaten

oscy

Medlem
Hej!

Reste häromdagen med SAS och noterade då att dom numera haffar alla med GO biljett utan handbagage på slutet och tvingade alla med för stor väska att betala 250kr tror jag det var (direkt vid gaten).

Nu har vi lyckats boka en Norwegian resa, tyvärr via en resebyrå, och tyvärr Norwegian då vi har noll status där. Försökte lägga till handbagage eller incheckat i efterhand via Norwegians hemsida men det går inte utan man hänvisas till resebyrån som försöker ta riktiga överpriser. Och eftersom det varit lite annat tjafs vill vi absolut inte stödja byrån dom med några mer slantar...

Såg att norwegian erbjuder incheckning av liten / stor väska på flygplatsen för 270kr / 400kr (enkelväg). Det är absolut ett alternativ även om vi helt betalat redan nu då det är en present (och dom ska slippa lägga ut pengar själva på flygplatsen). Plus det hade varit mycket smidigare att ha väskan som handbagage då det bara är en weekend trip, slippa vänta på bagage mm.

Är det någon som vet om Norwegian erbjuder likt SAS att betala för handbagage vid gaten (och inte incheckat)? Eller vad gör dom om man står där med ett overhead handbagage vid gaten? Kan man chansa eller kollas alla i sista boarding grupp?

Alternativt, finns det någon tid innan avgång som låsningen att man måste gå via resebyrån släpper? På SAS vid gaten sa dom smidigast är att betala online eller via appen. Men som det är nu så hänvisas man på Norwegian sidan till resebyrån vilket jag förmodar är en ohållbar lösning om det ska ske vid gaten (för många steg och nära inpå).

Tänkte någon här lär veta :) Som sista alternativ är väl att packa i en mjuk duffle som man mosar under sätet, fattas då bara att allt vägs... ;)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

naredi

Ny medlem
Borde inte detta gå att lösa vid onlineincheckning? Där brukar ju de flesta flygbolag ge möjlighet att köpa till väskor.
 

kjella

Ny medlem
Hur gick det med detta? Har samla "problematik" då jag bokat resa med Norwegian hos Ticket och min tanke var att lägga till bagage själv hos Norwegian men det är ju inte möjligt utan det hänvisas till resebyrån. Har inte heller någon lust att dels först betala en supportavgift på 300 kr till Ticket och därefter bagage till överpris...
 

Antonic

Medlem
Någon som har en uppdatering här?
Känns som att sista hoppet är att det går att lägga till bagage när man checkar in online...
 

Peezer

Ny medlem
Hej, ny medlem som just upptäckt att Norwegian stängt mtöjligheten att lägga till baggage för resebyråköpta biljetter.

Har någon försökt på allvar att få Norwegian att hedra det som står på deras hemsida
"Handbaggage i bagagehyllan är tillgänglig för köp via vår hemsida för kunder med en Lowfare-biljett".

Det finns fler skrivningar som säger att man kan lägga till online, senast 4hb innan avfärd och att priset är lägre än att göra det på plats.

Det står inget om några undantag vad jag kan hitta. Om jag gjort mitt biljettköp helt baserad på den information som de lämnat blir det väl vilselsdande marknadsföring om flygbolaget hävdar att det inte gäller.
 

Hachans

Medlem
Hej, ny medlem som just upptäckt att Norwegian stängt mtöjligheten att lägga till baggage för resebyråköpta biljetter.

Har någon försökt på allvar att få Norwegian att hedra det som står på deras hemsida
"Handbaggage i bagagehyllan är tillgänglig för köp via vår hemsida för kunder med en Lowfare-biljett".

Det finns fler skrivningar som säger att man kan lägga till online, senast 4hb innan avfärd och att priset är lägre än att göra det på plats.

Det står inget om några undantag vad jag kan hitta. Om jag gjort mitt biljettköp helt baserad på den information som de lämnat blir det väl vilselsdande marknadsföring om flygbolaget hävdar att det inte gäller.

Ställ frågan till Norwegian på typ Facebook eller så och återkom med svaret här.

Folk på Flyertalk har inte fått hjälp av Norwegian när det är resebyråbokning.

 
Toppen