Daniel Larsson
Medlem
Ja skulle Sverige sälja då är det inget som säger att det blir kvar några flygningar från arlanda eller några men dom flesta kommer nog gå från Kastrup
Jag tycker att Damberg borde gå ut idag och klargöra regerings ståndpunkt om ägandet i SAS.Ja skulle Sverige sälja då är det inget som säger att det blir kvar några flygningar från arlanda eller några men dom flesta kommer nog gå från Kastrup
Lufthansa kommer förmodligen aldrig kunna köpa SAS. Kastrup är en sådan stor skatteintäkt till danska staten. Att låta Lufthansa få denna delen med risk att man flyttar flyglinjer för att mata sina egna intresse från Tyskland.Tror inte dom vågar sälja innan valet,ser hur lång tid det tar innan Lufthansa knackar på och gör det till ett sidobolag
Ja skulle Sverige sälja då är det inget som säger att det blir kvar några flygningar från arlanda eller några men dom flesta kommer nog gå från Kastrup
Jag tycker att Damberg borde gå ut idag och klargöra regerings ståndpunkt om ägandet i SAS.
Om det är oklarheter om ägarstrukturer efter en svenskförsäljning lär danska staten ligga på för att t ex flytta HQ till Köpenhamn.
Jag hade avvaktat detta pga mycket annat. Oljepris, dollarn och ev svenska statens försäljning. Kursen kan tryckas ner mot 15:- Bara på sista månaden har den fallit mer än 20 %. Jag har själva redan SAS aktier med en större förlust och avyttrar efterhandÄr det nu man ska köpa sig några aktier i SAS, mest för sitt ringa nöje skull?
Undrar hon som aldrig har ägt en aktie, men kanske borde börja.![]()