Senaste nytt

Norrköping får ny flyglinje till München

:rolleyes:
Om det nu går så bra, varför utökas inte linjen till två turer om dagen så den blir mer användbar.
Jag tycker man kan läsa mellan raderna att det är ambitionen men sen är det ju annat att ta hänsyn till. Tillgång på flygplan, slot-tider på München, anställa/upphandla personal som nattar och fixar planet om det ska stå i Norrköping över natt osv.

Jag vågar chansa på att innan oktober är slut så har man meddelat att detta blir verklighet, lite osäker på om jag ska hoppas på ändrad tidtabell före eller efter årsskiftet bara :rolleyes:

Om det nu går så bra, varför utökas inte linjen till två turer om dagen så den blir mer användbar.
Även om det är bättre med två turer än en, så tror jag att det kravet i detta fallet är lite överdrivet. Mina kontakter i regionen tycker om flygtiderna då de passar flygtiderna bra för resor inom Europa. Dessutom passar de även bra till Iran-linjen som vi läste om i en annan tråd. Alla skall inte till USA.
Jag har "hört" att linjen ska flyttas till LPI
Eller hur? Kanske till flygplatsen i Norsholm? :p

Även om det är bättre med två turer än en, så tror jag att det kravet i detta fallet är lite överdrivet. Mina kontakter i regionen tycker om flygtiderna då de passar flygtiderna bra för resor inom Europa. Dessutom passar de även bra till Iran-linjen som vi läste om i en annan tråd. Alla skall inte till USA.

Det är väl ändå fler som skall till USA än Iran, i varje fall om man prarar om affärsresenärer. Idag är linjen omöjlig att använda för resor till USA.

Jag tror inte det finns så mycket nytt att komma med. Jag träffade en representant från flygplatsen på en mässa för någon vecka sedan och försökte få reda på om det blir flera turer om dagen. Inget var klart om detta men man jobbade på att få till en tur till men det fanns inget konkret om detta. Det lär i varje fall inte bli något under detta år. Man påstår ju att beläggningen är bra men jag vet inte om det är så. Får man inte till en ytterligare tur tror jag att det blir väldigt svårt att driva linjen vidare. Själv har jag ännu inte testat linjen eftersom det inte fungerar mot en enda anslutning till USA som har varit aktuellt i mitt fall.

Toppen