Jo, jag har några turer från Linköping med KLM på samvetet. För att göra en rättvis jämförelse får man ju titta på vad som går att jämföra. Att KLM är inarbetad linje med bättre turtäthet kontra denna nya linje från Norrköping är ju lite taskigt att ta som fördel Linköping (även om det är det!) men där är man ju på olika banor i jämförelse.Gärna! Och jämför med KLM från LPI om du har testat det.
AMS som hub är bättre än MUC?Jo, jag har några turer från Linköping med KLM på samvetet. För att göra en rättvis jämförelse får man ju titta på vad som går att jämföra. Att KLM är inarbetad linje med bättre turtäthet kontra denna nya linje från Norrköping är ju lite taskigt att ta som fördel Linköping (även om det är det!) men där är man ju på olika banor i jämförelse.
Tittar man bara rent krasst på hårdvaran dvs flyget och upplevelsen ombord så är KLM fräschare och mer behaglig i kabin. Dock satt jag skönare i BMI-kärran även om ljudnivån var något högre. Servicen är ju beroende på personal men de två turerna med BMI gav som beskrivet i recensionen ett mer personligt intryck än den mer standardlika-resan med KLM. München vinner också över Amsterdam som transfers-flygplats enligt mig.
För mig blir det målet som får styra avresan. Allt nås inte från Norrköping/München i dagsläget så då får det bli KLM (eller SAS-fakiren) från Linköping. Nästa tripp till Malpensa vinner dock BMI då det är mer än 2h kortare restid att flyga över München jämfört med Amsterdam.
Hjärtat klappar dock för Kungsängen och jag hoppas/drömmer om att det om ett par år är en kärra från Lufthansa CityLine som står där på plattan och tar emot oss!
Är nog ganska subjektivt. Jag föredrar FRA jmf med MUC, men det är nog mest för att jag känner mig mer hemma på FRA. Om man jämför MUC och AMS så föredrar jag MUC alla dagar i veckan. (Utan någon hänsyn till linjenätet då. Oftast är det ju linjenät och connections som styr vilken hub man väljer att gå genom)AMS som hub är bättre än MUC?
Ja, det var utifrån hur bra flygplatsen funkar som en plats att byta och vara på, vad gäller avstånd, skyltning och logistik mm som jag, som agehall håller München framför Amsterdam. Länge sen jag var på Frankfurt dock, flyger inte så jätteofta trots allt....Är nog ganska subjektivt. Jag föredrar FRA jmf med MUC, men det är nog mest för att jag känner mig mer hemma på FRA. Om man jämför MUC och AMS så föredrar jag MUC alla dagar i veckan. (Utan någon hänsyn till linjenätet då. Oftast är det ju linjenät och connections som styr vilken hub man väljer att gå genom)
Nu är ju inte FRA ett alternativ för oss östgötar, änÄr nog ganska subjektivt. Jag föredrar FRA jmf med MUC, men det är nog mest för att jag känner mig mer hemma på FRA. Om man jämför MUC och AMS så föredrar jag MUC alla dagar i veckan. (Utan någon hänsyn till linjenätet då. Oftast är det ju linjenät och connections som styr vilken hub man väljer att gå genom)
Ni som gärna vill flyga ut från Norrköping och vidare till USA kan ju fråga om ni får lifta tillbaka med planet som nämns i artikeln nedan. Sen kan ni ta vanliga Lufthansa via MUC hem!
Nej, skämt o sido! Men det blir nog lite häftigt och se.
"Det största plan som någonsin landat här" - Norrköping - Norrköpings Tidningar
Gäsp lokaltidningar gäsp