Senaste nytt

Norrköping får ny flyglinje till München

Oj, där dök Linköpingsgrodan upp igen! Jag väljer att läsa ditt inlägg med en ironisk/skämtsam underton....

Vet dock att flera flighter gått fulla eller nära där på så det ser nog positivt ut.

(Men jag har ju lärt mig att herr Cedergren poppar upp lite här och var med sina små kommentarer :D)

Oj, där dök Linköpingsgrodan upp igen! Jag väljer att läsa ditt inlägg med en ironisk/skämtsam underton....

Vet dock att flera flighter gått fulla eller nära där på så det ser nog positivt ut.

(Men jag har ju lärt mig att herr Cedergren poppar upp lite här och var med sina små kommentarer :D)
Haha, ja min smile föll bort tydligen

Har herr Fredde testat KLM nån gång? Mycket bra bolag ;)

Har inte använt denna linje eftersom den aldrig har passat till de anslutningar jag behövt från MUC. Fungerar inte mot ett enda flyg till USA. Har en flygning till MIA i höst och det blir då SAS från LPI till CPH. Även om SAS är lika dålig på sina frekvenser så är ett flyg på morronen mer användbart än ett på em. Nu hoppas jag tvärtemot @cedergren att linjen blir kvar från NRK. Om linjen skall ha någon framtid måste hösttidtabellen ha två avgångar, en på morron och kväll. Om inte detta genomförs så är jag övertygad om att linjen Läggs ner i slutet av året. Då är alla miljoner Norrköping kommun lagt in i form av subventioner helt bortkastade.

Har inte använt denna linje eftersom den aldrig har passat till de anslutningar jag behövt från MUC. Fungerar inte mot ett enda flyg till USA. Har en flygning till MIA i höst och det blir då SAS från LPI till CPH. Även om SAS är lika dålig på sina frekvenser så är ett flyg på morronen mer användbart än ett på em. Nu hoppas jag tvärtemot @cedergren att linjen blir kvar från NRK. Om linjen skall ha någon framtid måste hösttidtabellen ha två avgångar, en på morron och kväll. Om inte detta genomförs så är jag övertygad om att linjen Läggs ner i slutet av året. Då är alla miljoner Norrköping kommun lagt in i form av subventioner helt bortkastade.
Hoppas gör jag med, men just som du skriver så är det orimligt att få det att funka med den nuvarande avgångstiden.

Sedan vet vi ju att det tar låååååång tid att etablera en ny linje. Många Linköpingsbor som inte fattat ännu att man kan skippa att gå upp kl 02 och köra till Arlanda när man ska ut å flyga

Att avgångstiden inte är optimal för alla har ju redan diskuterats här så den delen kan vi ju lämna men det har som sagt bokats en hel del, med fulla flighter, så nån form av behov och efterfrågan finns ju i alla fall. Och inom Europa funkar det utmärkt enligt mig! Ex hem från Malpensa via München på fyra timmar och landa 5 min hemifrån tycker jag gör valet enkelt.

Vi kan väl konstatera att regionen med Norrköping och Linköpings avgångar till Köpenhamn, Amsterdam (som jag har åkt ja ;)) och München på ett mycket bra sätt tillgodoser de flesta resemönster. Och får Münchenlinjen en morgontur så blir det ännu bättre.
Den som ändå åker via Arlanda om så blir fallet kommer för evigt drabbas av obehaglig övernaturlig förföljelse :D;)

Det är uppseendeväckande lite skrivet om hur linjen går och mår. Gör inte lokalmurvlarna sitt jobb?
Uppenbarligen läser murvlarna vad vi skriver för nt.se publicerade igår en uppföljningsartikel om linjen (eller ja, att kalla det artikel var kanske att ta i, inte direkt djuplodande). Det har dock gått bättre än vad man väntat sig men kommunen framhåller också att man är berett att skjuta till upp till 25 miljoner kronor för att täcka förluster. Tur att jag inte är skattebetalare i Norrköping...

"– Det tar såklart ett tag att arbeta in en ny linje, men det hade vi räknat med. Starten har gått bättre än kalkylerat, säger Mari Torstensson, flygplatschef."

Nya flyglinjen - Norrköping - Norrköpings Tidningar

Toppen