Cristoffer Cedergren
Medlem
Gissar att linjen läggs ner efter sommaren
Haha, ja min smile föll bort tydligenOj, där dök Linköpingsgrodan upp igen! Jag väljer att läsa ditt inlägg med en ironisk/skämtsam underton....
Vet dock att flera flighter gått fulla eller nära där på så det ser nog positivt ut.
(Men jag har ju lärt mig att herr Cedergren poppar upp lite här och var med sina små kommentarer)
Hoppas gör jag med, men just som du skriver så är det orimligt att få det att funka med den nuvarande avgångstiden.Har inte använt denna linje eftersom den aldrig har passat till de anslutningar jag behövt från MUC. Fungerar inte mot ett enda flyg till USA. Har en flygning till MIA i höst och det blir då SAS från LPI till CPH. Även om SAS är lika dålig på sina frekvenser så är ett flyg på morronen mer användbart än ett på em. Nu hoppas jag tvärtemot @cedergren att linjen blir kvar från NRK. Om linjen skall ha någon framtid måste hösttidtabellen ha två avgångar, en på morron och kväll. Om inte detta genomförs så är jag övertygad om att linjen Läggs ner i slutet av året. Då är alla miljoner Norrköping kommun lagt in i form av subventioner helt bortkastade.
Kan nån med Expertflyer Pro göra en liten koll på boknongsläget åt oss så vore det bra diskussionsunderlagDet är uppseendeväckande lite skrivet om hur linjen går och mår. Gör inte lokalmurvlarna sitt jobb?
Kan nån med Expertflyer Pro göra en liten koll på boknongsläget åt oss så vore det bra diskussionsunderlag![]()
Uppenbarligen läser murvlarna vad vi skriver för nt.se publicerade igår en uppföljningsartikel om linjen (eller ja, att kalla det artikel var kanske att ta i, inte direkt djuplodande). Det har dock gått bättre än vad man väntat sig men kommunen framhåller också att man är berett att skjuta till upp till 25 miljoner kronor för att täcka förluster. Tur att jag inte är skattebetalare i Norrköping...Det är uppseendeväckande lite skrivet om hur linjen går och mår. Gör inte lokalmurvlarna sitt jobb?