Senaste nytt

Norrköping får ny flyglinje till München

Ah me, Linate är väl trevligt!! ;)
Fort och fel, sorry. Men jag tror mitt budskap gick fram.

(dryghet och ironi i rätt förpackning förnöjer tillvaron!)

Tydligen har det blivit fler bokningar än man räknat med. Det betyder dock ingenting, iom att vi inte vet hur otroligt lite resenärer de förväntat sig :p
Många har redan bokat München - Norrköping - Norrköpings Tidningar

I artikeln står att man ämnar flyga med ERJ145 med 49 platser, men enligt bokningsfönstret ser jag ERJ135 med 37 platser. Hoppas på det senare, och god beläggning. Nu hinner jag väl flytta från V-ås innan något liknande skulle bli aktuellt där, men vore ändå roligt :)

"flera hundra bokningar"

49 platser gånger 6 dagar gånger 52 veckor = 15288 biljetter/år i vardera riktning. Lycka till!

Eller så vänder vi på myntet;
Flera hundra bokningar på en vecka, skulle kunna vara säg 400 stycken. 49 platser 6 dagar i veckan ger 588 platser. 400 bokningar på 588 platser, nära 70%, bra för en ny linje!!

Fast båda resonemangen haltar ju betänkligt..

Huvudsaken att det bokas, skrivs och snackas om detta! Lycka till :p

Alltid så fascinerad när någon skall beskriva någonting. Som exempel bokningar av ny flyglinje.
"Flera hundra bokningar på en vecka" Hur definierar man "flera" ?
Är det 200, 300, 400 ?
Och under hur lång tid ligger dessa flera hundra bokningar ?
Är det resor under en och samma vecka, premiärveckan ? Eller är resorna inbokade under 2-3 månader ?

Varför skall det vara så svårt att lämna ut sanningen med en gång. Totalt antal bokningar under x antal avgångar/ankomster.
Då först kan man avgöra om det är en bra start eller inte.
Tankarna för mig till det som Karlstad flygplats höll/håller på med. Ljust och vackert överallt utom när man ser det ekonomiskt svarta hål som skapats.

Alltid så fascinerad när någon skall beskriva någonting. Som exempel bokningar av ny flyglinje.
"Flera hundra bokningar på en vecka" Hur definierar man "flera" ?
Är det 200, 300, 400 ?
Och under hur lång tid ligger dessa flera hundra bokningar ?
Är det resor under en och samma vecka, premiärveckan ? Eller är resorna inbokade under 2-3 månader ?

Varför skall det vara så svårt att lämna ut sanningen med en gång. Totalt antal bokningar under x antal avgångar/ankomster.
Då först kan man avgöra om det är en bra start eller inte.
Tankarna för mig till det som Karlstad flygplats höll/håller på med. Ljust och vackert överallt utom när man ser det ekonomiskt svarta hål som skapats.
Framförallt så är det kass okritisk lokaljournalistik som är problemet.

Toppen