Senaste nytt

Nordic Choice Hotels blir Strawberry

Jag kämpar vidare med mitt Spenn-ande äventyr. Som sagt flyg räntar bra men hotell nästan inte alls.
en hotellnatt gav ~1200 med dubbelkampanj, flyget gav ~3000 är uppe i hissnande 18500 Spenn nu.

Nu har jag i alla fall säkrat Premium, genom två flygningar röd-nos. Samt matchat den till Strawberry Platinum.

Nån som vet hur Norwegians medlemsår funkar?
Vart medlem 20/11 Fick genom matchning 24/11. Flög 2:a flygningen 20/1. Hur länge har man status?

Har bryt i Strawberry sista oktober så med lite flyt så är jag Platinum både den här och nästa period.

Norge verkar vara landet där det trots allt finns de som engagerar sig i Spenn. Om man tittar på vinnarlistor från Spenns lotterier brukar det ju vara typ 90% norska namn.

IMG_9708.jpeg

De har några fans kvar där ja. Kanske folk som varit trogna något hotell i många år och inte bryr sig om frånvaron av bonusrum numera.

Nog borde jordgubben vara så stor så dom kan sluta sälja rum till tredjepartsaktörer som Booking. Undra om jordgubben också behöver betala en provision på rummet till NCH?
Affärsmodellen bygger på samma grundprincip som Booking. När en hotellnatt bokas betalar hotellet en provision, normalt mellan 10 och 25 procent av rumspriset.

Nog borde jordgubben vara så stor så dom kan sluta sälja rum till tredjepartsaktörer som Booking.
Inte I närheten. Inte ens "småkedjor" som Hilton och Marriott är det.

De kan däremot använda den marginalen för att få gästerna att boka via deras kanaler. Oftast regleras i avtalen med booking mfl att de inte får ge bättre pris. Men de kan ge andra saker -vanligaste exemplet här inne är ju att man får poäng och status förmåner på hotellet när kan bokar direkt men inte via booking. Sedan har ju just jordgubben förstört sitt eget program för att tjäna poäng så där finns betydligt mindre anledning att inte använda booking om man inte har hög status.

Toppen