Senaste nytt

Nordic Choice Hotels blir Strawberry

Är det någon som har sett några nyheter om ”Preffered hotels”? Tidigare stod det på Strawberrys sida att ett samarbete är på G för att kunna använda poäng i övriga världen men nu har de helt tagit bort detta från hemsidan, det var fyra samarbetspartners på rad men nu är platsen där Preffered var helt blank…

Sorligt om det samarbetet inte blir av. Dessutom ingen möjlighet att boka Choice ute i Europa. =(

Det är snåla tider. "bästa" statusmatchningen som kunde erbjudas från Hilton Diamond var silver (5 nätter) :D
Ja man får väl bara vänja sig att sötebrödstjänsteresedagarna är ett minne blott.

Det är kanske så att de håller igen på matchningar nu? De har nämligen precis matchat vem som helst med ett Finnair kort utan motprestanda och med 2 års giltighet. (Finnair silver -> Strawberry Silver, Finnair Guld och upp -> Strawberry guld).

Så det har nog redan strömmat till en hel del nya medlemmar.

Det är kanske så att de håller igen på matchningar nu? De har nämligen precis matchat vem som helst med ett Finnair kort utan motprestanda och med 2 års giltighet. (Finnair silver -> Strawberry Silver, Finnair Guld och upp -> Strawberry guld).

Så det har nog redan strömmat till en hel del nya medlemmar.
Säkert. Det var "det bästa" som gick att göra och jag får väl lobba för firman att lägga till Courtyard på Rålis istället. Hellre bonvoy är jordgubbar.

I samband med att Nordic Choice blev Strawberry gick de ju ut med "Inom kort får du ditt nya Strawberry Mastercard på posten. Som en välkomstgåva från Strawberry ser vi också till att du är garanterad din nuvarande Gold-nivå och förmåner ett helt år till. Läs mer om dina Gold-förmåner här: https://www.strawberry.se/medlemskap/"

Har vi lyckats landa i vad "garanterad ett helt år till" betyder?

Innebär det att jag är garanterad guld 24/25, även om jag inte kvalar in i år (23/24)?

I samband med att Nordic Choice blev Strawberry gick de ju ut med "Inom kort får du ditt nya Strawberry Mastercard på posten. Som en välkomstgåva från Strawberry ser vi också till att du är garanterad din nuvarande Gold-nivå och förmåner ett helt år till. Läs mer om dina Gold-förmåner här: https://www.strawberry.se/medlemskap/"

Innebär det att jag är garanterad guld 24/25, även om jag inte kvalar in i år (23/24)?
Det är väl inte kalenderår, utan kvalificeringsår för strawberry. Vad är ditt kvalificeringsår?

Bland annat i samband med pandemin förlängde de statusen till datum som inte hade något med mitt medlemsår att göra – alltså att ”ett helt år till” i så fall betyder just ett år framåt, och efter det hoppar statusen till det du kvalificerat dig för utifrån de vanliga meriterna.

Are Strawberry and Norwegian (the airline) planning to move towards having a common point currency so Norwegian flights earn points that can accumulate in Strawberry accounts for use for either hotel nights or Norwegian flights? Heard something in passing about that partnership being in the works but wasn't sure what it was based on or if it was just a guess about the potential direction of Strawberry and points accumulation and use.

Toppen