Senaste nytt

Nordic Choice Hotellpass sommar 2021

A87

Medlem
Någon som kunnat delbetala hotellpass med presentkort? Köpte ett presentkort i december för kampanjpris. Villkoren säger att man inte får köpa presentkort med presentkort. Jag menar att hotellpass inte är ett presentkort, det menar kundtjänsten.
 

palmen

Moderator
Någon som kunnat delbetala hotellpass med presentkort? Köpte ett presentkort i december för kampanjpris. Villkoren säger att man inte får köpa presentkort med presentkort. Jag menar att hotellpass inte är ett presentkort, det menar kundtjänsten.
I T&C står följande

2 PAYMENT
2.1 The hotel pass can be purchased by using one of the payment methods shown on the Website. When making a purchase, the payment terms on the Website apply in as far as these are not stipulated in these terms and conditions.

Man erbjuder enbart betalning med kort samt att det går att applicera en promo code om man har sådan. FInns ingen info om att man kan betala med presentkort på betalsidan.

Jag gissar att "presentkort" och "hotellpass" går under samma kategori, dvs förköpt värde som man sedan löser in på hotellen. Sen kanske man lite slarvigt uttrycker sig att båda är presentkort vilket det går att dividera vad som omfattas av presentkort. Tror inte du har så mycket för att argumentera om detta då det står tydligt vad som gäller för betalning, dvs det som erbjuds på hemsidan och där erbjuds inte presentkort vad jag kan se (mer än att man kan titta saldo på ett presentkort, men det är ju inte samma som att betala)
 

A87

Medlem
Håller med. Gav upp diskussionen med den jag pratade med eftersom jag på något sätt förstår. Samtidigt så är ju presentkort betalmedel så som kontanter och kort enligt min åsikt.

Tänkte bara höra om någon mer råkat ut för liknande.
 

palmen

Moderator
Håller med. Gav upp diskussionen med den jag pratade med eftersom jag på något sätt förstår. Samtidigt så är ju presentkort betalmedel så som kontanter och kort enligt min åsikt.

Tänkte bara höra om någon mer råkat ut för liknande.
Även om det är ett betalmedel så godtar de inte detta betalmedel för just detta pass, precis som kontanter är ett betalmedel men inte heller gäller då det måste köpas online.
 
Toppen