Senaste nytt

Nordic Choice Hotellpass sommar 2021

palmen

Moderator
Nordic Choice erbjuder även i år hotellpass för sommaren. De kommer i två olika versioner, en billigare variant som inte gäller på alla hotell och en lite dyrare som gäller på nästan alla (finns några hotell som är borttagna).
Bo mellan 1 juni och 31 augusti 2021

The summer flee
5 nätter för 4500 / 10 nätter för 7500
Nordic Hotel Pass - The Summer Flee

The whole shebang
5 nätter för 7000 / 10 nätter för 12000
Nordic Hotel Pass - The Whole Shebang
 

Atom

Medlem
Kollade snabbt, hittade ingen direkt lista på vilka hotell som ingår i summer flee.
Någon som sett vilka det är?

Edit: nu såg jag att det gick klicka och söka.
Blev besviken på utbudet på Summer Flee, det passar inte mitt tänkta resemönster.
Whole She-bang känns dyrt per natt.

Var det inte något förra året med att man inte fick uppgrade heller trots status?
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: A87

A87

Medlem
Kollade snabbt, hittade ingen direkt lista på vilka hotell som ingår i summer flee.
Någon som sett vilka det är?

Edit: nu såg jag att det gick klicka och söka.
Blev besviken på utbudet på Summer Flee, det passar inte mitt tänkta resemönster.
Whole She-bang känns dyrt per natt.

Var det inte något förra året med att man inte fick uppgrade heller trots status?
Sjukt dyrt enligt mig. En höjning från 800kr/natt till 1200kr/natt. Det märkliga är att vissa hotell kostar ca 1000kr per natt och inte ingår i paketet för 7500kr. De ingår i 12000kr paketet. Varför skulle jag vilja betala 1200kr istället för ca1000kr?
 
Sjukt dyrt enligt mig. En höjning från 800kr/natt till 1200kr/natt. Det märkliga är att vissa hotell kostar ca 1000kr per natt och inte ingår i paketet för 7500kr. De ingår i 12000kr paketet. Varför skulle jag vilja betala 1200kr istället för ca1000kr?
Det finns ju hotell som standard har lite högre priser än 1200kr under sommaren t.ex Varberg och Halmstad.
 

palmen

Moderator
Japp, finns här Hotels - The Summer Flee men hittar ingen motsvarighet för The whole shebang så frågan är om det finns undantag eller om alla kan bokas om det finns tillgänglighet..
Alla ingår i shebang utom några få som är angivna på sidan, tex Yasuragi, At Six och några till.

Nja till detta. Det går att boka billigare. Jag bodde massor på NCH förra sommaren och mitt snitt låg långt under 800 kr/natt.
Det är dock is stor skillnad mellan 2020 och 2021. Förra året var det i stort tomt på bokningar och väldigt billigt tills info kom att det var ok att resa inom Sverige när helt plötsligt alla ville boka.

I år har folk varit mer förutseende och bokat långt i förväg.
 
Alla ingår i shebang utom några få som är angivna på sidan, tex Yasuragi, At Six och några till.


Det är dock is stor skillnad mellan 2020 och 2021. Förra året var det i stort tomt på bokningar och väldigt billigt tills info kom att det var ok att resa inom Sverige när helt plötsligt alla ville boka.

I år har folk varit mer förutseende och bokat långt i förväg.
Har redan många bokningar inför sommaren som ligger på 600-700 kr/natt. Dom ställen och nätter det det blir dyrare än 800 kr anväder jag poäng istället.
 

palmen

Moderator
Har redan många bokningar inför sommaren som ligger på 600-700 kr/natt. Dom ställen och nätter det det blir dyrare än 800 kr anväder jag poäng istället.
Jag har också ett antal bokningar under 600 kronor som gjorts på diverse kampanjer. Men tittar man "normalpriser" så behöver de inte rea ut allt i år för att få någon beläggning över huvud taget, det problemet hade de förra året fram till juni ungefär.
 
Toppen