Senaste nytt

Nordic Choice det här gjorde ni bra!

Okej egentligen inget som passar i en "Det här har ni gjort bra"-tråd, men ändå - jag gjorde en ganska dyr bokning i veckan för att utnyttja sommarkampanjen och fick helt korrekt antal Spenn in på kontot efter två dagar. Just köp på hotellen tror jag har krävt dialog med kundtjänst varenda gång tidigare innan det blir rätt och nu funkade det direkt. Bara att hoppas på att det håller i sig.
 
Jag har egentligen börjat bojkotta strawberry men alltså, att parkera på P9 ta hissen direkt upp till rummet för att sedan på morgonen ta en promenad raka vägen till fast track på CPH är svårslaget. Jaja jag ska testa Scandic CPH någon gång men inte idag.

Så jag bokade via hotels.com och la till bokningen i strawberry appen, kunde checka in och få nyckeln i mobilen och checka ut utan att passera receptionen.

Snyggt att det funkar även via OTA (det gjorde det inte förr) och det gör att det även fortsättningsvis kommer bli några nätter här.
 
Alltså att köpa passet för 8000 kronor och få 10 nätter är riktigt prisvärt!
Är man 2 personer äter man frukost för 400 kronor och om man får en restaurangcheck för 125 kronor blir det kvar 275 kronor till övernattningen. Riktigt bra!
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Alltså att köpa passet för 8000 kronor och få 10 nätter är riktigt prisvärt!
Är man 2 personer äter man frukost för 400 kronor och om man får en restaurangcheck för 125 kronor blir det kvar 275 kronor till övernattningen. Riktigt bra!
Om der finns nätter att boka ja. Läst flera kommentarer på Strawberrys inlägg i socmed av folk som inte har kunnat boka nätter pga att hotellen begränsar antal bokningsbara rum med det här erbjudandet.
 
Bra erfarenhet med kundtjänst idag. Hade två bonusnätter bokade på ett hotell i Sundsvall som jag ville byta datum och hotell på. Online får jag hela tiden att hotellen (alla hotell i Sundsvall alla möjliga datum innan sista december) har ingen rum lediga när jag söker efter bonusnätter. Kan vara för att jag inte har poäng kvar i kontot med meddelandet är INTE "du har inte poäng så det räcker".

Ringer in och killen fixa snabbt avbokning av bonusnätter och nya på annat hotell och datum.

Om man har svårt att hitta bonusnätter online för sina sista poäng kan det vara en idé att ringa in istället. Inte omöjligt att det finns bonusnätter som inte syns online.
 
Feedbackloopen verkar fungera på Clarion Sense i Luleå. Glädjande!

Någon gång förra året anmärkte jag på (i undersökningen efteråt) att de alltid frågade mig "har du bott här förut". Föreslog att ett "välkommen tillbaka" är nästan orimligt trevligt som frekvent resenär. Antingen är det i min profil sedan dess—eller så har de sett över rutinerna—för har fått bemötande som speglar den datan de har om mig sedan dess.

I våras frågade jag om rött te vid frukosten. "Nej, men det kanske vore en bra idé att ha" sa dem. Och vad finns nu i höstas om inte rött te. Löste dessutom!

Nu har jag inga krav på att företag lyssnar extra mycket på just mina önskemål.... men jag var uppriktigt imponerad.
´
 
Toppen