Senaste nytt

Nordic Choice det här gjorde ni bra!

Hehe, den där med att de kräver betalning på en bonus natt har även jag personligen varit med om.

Skönt att veta att de är stabilt dåliga. Jag valde nämligen att aldrig återkomma efter två olika besök för ett par år sedan.

Inte säkert det går mot Stordalens filosofi. "Hotellen gör lite som de vill" är väl min bästa sammanfattning av kedjans policy på de flesta områden...
Visade du de var skåpet ska stå? Var med om liknande på ett annat i Malmö men de ursäktade sig i alla fall med att de nyligen hade bytt system och hade svårt att se tydligt hur bokningen var gjord.

Läste på skoj igenom lite hotellrecensioner på Google och hamnade på Comfort Malmö. Helt galna reviews från i sommar. Folk som blir riktigt illa behandlade av personalen. Om detta stämmer, hur kan detta hotell få vara kvar i Strawberry? Går ju helt emot Stordalens filosofi. Tänkte lägga upp några skärmdumpar men det är bättre att ni läser själva här:
Som Stordalen själv säger: Vissa jordgubbar är ruttna, men man måste kunna sälja dem ändå.

Visade du de var skåpet ska stå? Var med om liknande på ett annat i Malmö men de ursäktade sig i alla fall med att de nyligen hade bytt system och hade svårt att se tydligt hur bokningen var gjord.
Jag var helt oförberedd på frågan om betalning och deras attityd. Nä, jag tjafsade väl en stund och sedan kom en kille som var någon sorts skiftschef och tryckte ut rumsnyckeln utan att säga något.

Det är möjligt att jordgubben har brister i systemet också. Framförallt mellan de olika kedjorna som han köpt genom åren.

Betalningskrav på bonusnatt har hänt en gång för mig på ett respektabelt hotell (Klaus K Helsinki). Där var strulet mer att incheckningspersonen som först frågade om betalning men sedan förstod att det var en bonus-bokning bara tryckte bort betalningsdialogerna i sitt system. Så vid utcheckning poppade betalningskravet upp hos den helg-anställde receptionisten som inte visste mycket. Det som var riktigt uselt var att hon var helt ensamt på hotellet och inte hade ens någon handledare att ringa. Hon skulle klara allt på hotellet en söndag morgon och det är typ 170 rum. Till sist sa jag till henne: jag bryr mig inte om vad du tror att du ska ha betalt. Jag går nu och du får göra vad du vill.

Comfort Hotel Malmö har rekordet för mina tre sämsta Nordic Choice/Strawberry-vistelser. Jag har felaktigt debiterats för bonusnätter på en hel del Strawberry-hotell och en gång på Comfort Malmo men ledningen/personalen på andra hotell var lyhörda och fixade problem för mig. Comfort Malmö är annorlunda. Comfort Malmo gjorde en mängd olika problem till mina problem och har ofta gett mig känslan av att de inte värdesätter affärer från guld och platina. Jag undviker Comfort Malmo om inte resten av Malmö är slutsåld.

Det roliga med Comfort Malmo är att det verkar vara det ledande stora varumärkeshotellet i Malmö som irriterar så många människor med sin "säkerhet" och sin kamp mot "människosmuggling". Det är inte roligt när oskyldiga människor trakasseras men hotellet gör det värre också.

The system change has made it more difficult for hotel staff to handle bonus night bookings, and so they have been asking more often for bank card payment more than they should and are charging anyway when they should not be. But it is getting a bit better in some ways as repeat complaints about a repeat problem lead to better informed Strawberry check-in staff.

The new system is not to my liking for a variety of reasons, but the key problem is when hotel management or hotel employees don’t really care about the satisfaction of the customers.

I dag på facebook fick jag upp en kampanj att jordgubben har 30 procent rabatt när man bokar 3 nätter eller fler hela året ut. Jag tror det gick att boka hela hösten och att det var ombokningsbart! Gällde inte tisdagnatt och tre nätter i rad.
Dock hittar jag inte igen erbjudandet, varken på hemsida eller på facebook. Det gick att komma till bokningen, så dom hade lagt in det i systemet...

Strawberrys kundtjänst är oerhört smidiga! Jag och sambon ville ta en helg-getaway, men hade 40% av poängen som behövdes på mitt konto och 60% av poängen på hennes. Ett snabbt mail till supporten så hade de bokat och dragit poängen från respektive konto till en och samma bokning.
Man kan säga vad man vill om de tekniska lösningarna, men jag har fått trevlig och snabb support de gånger jag hört av mig.

Toppen