Senaste nytt

Nordic Choice Club Platinum

Suck. Gjort några bokningar nu under ett par dagar efter att jag blev Platinum. Inga uppgraderas automatisk och mejlar man till hotellet blir det oftast diskussion. Platinum-kundtjänsten fixar det dock snabbt enligt regelboken.
 
Har inget datum då platinum skall utgå, men har inte heller lifetime så verkar som man ligger på någon ”platinum tillsvidare” nivå. Har någon annan sett detta meddelandet tidigare?
 

Attachments

  • 8DE753B0-AC88-4F9A-ACFA-A035774103F4.jpeg
    8DE753B0-AC88-4F9A-ACFA-A035774103F4.jpeg
    18,7 KB · Visningar: 136

taxvalp

Medlem
Texten används tyvärr för det mesta. Jag kvalificerade mig för ny period och fick då veta att man "trots detta" väljer att låta mig behålla min status.

Sedan är alla medlemsnivåer "frysta" till och med juni 2022:
Nordic Choice Club fryser medlemsnivåer

Enligt kundtjänst skulle intjäningsnivån (och inte bara status) förlängas juni månad ut. Dock är det nollat i appen för mig som började ny period i dag. Är der någon med bruytpunkt tidigare som fått det att se rätt ut?
 

DrGold

Medlem
Enligt kundtjänst skulle intjäningsnivån (och inte bara status) förlängas juni månad ut. Dock är det nollat i appen för mig som började ny period i dag. Är der någon med bruytpunkt tidigare som fått det att se rätt ut?

Det blev samma för mig som för dig, dvs att intjänandeperioden inte förlängdes. Jag har medlemsår 1 feb-31 jan, och 1 februari nollades alla intjänade nätter.

När jag frågade kundtjänst i januari var beskedet att det var så det skulle gå till. Så vi har fått olika besked och det verkar som att det de sa till dig inte stämde.
 

DrGold

Medlem
Ska på kurs i Helsingfors i maj och kommer vid det laget att vara Platinum i NCC. Jag är sugen på att ta in på Kämp, som ju är fristående hotell i NCC-kedjan. Någon här som vet om/vad det är för begränsningar i förmåner av NCC-status på Kämp?
 

intuition

Medlem
Jag har tidigare frågat kundtjänst på något av de fristående hotellen i Helsingfors och fått svaret att det är 100% platinum-förmåner som gäller.
Nu har jag inte testat något av de dyrare men på t.ex. Klaus K har det varit klent med uppgraderingar.
 

DrGold

Medlem
Jag har tidigare frågat kundtjänst på något av de fristående hotellen i Helsingfors och fått svaret att det är 100% platinum-förmåner som gäller.
Nu har jag inte testat något av de dyrare men på t.ex. Klaus K har det varit klent med uppgraderingar.

OK! Jag tar en för laget och testar. Gjorde en dummybokning och man verkar inte kunna ange sitt medlemskap i bokningsprocessen på hotellets hemsida, så jag får väl ta direktkontakt med hotellet och be om uppgradering när det blir dags.
 
Toppen