Senaste nytt

Nordic Choice Club Mastercard

Det är väl inte helt lätt att jämföra.
Norwegian är cash-back men låst till uttag på Norwegian. Dessutom låst till NOK, så NOK/SEK kursen påverkar värdet.

Nordic Choice är poängbaserat, med diverse kampanjer och olika tariffer beroende på vad man handlar. Uttag är fixerat i poäng-klasser för olika hotell-typer, och tillgången är begränsad.

Så det beror på hur du handlar, hur/när du tar ut bonusen vad som är bäst.

Nästan vad som helst kommer att vara överlägset Norwegians kort efter att de sänker bonusen till 0,5 kr per hundralapp. Så ja, Nordic Choice är betydligt bättre. Men det finns ju även andra kort

Tänker just att eftersom man kommer bo så många nätter per år att kanske Nordic Choice kortet är det bästa alternativet. Men vad finns det för andra bra alternativ? Håller med om att utbudet vad gäller Nordics MC är begränsat. Men det finns ju resor genom TUI, lite presentkort och frinätter man kan nyttja.. Så det är ju hyggligt iaf.

Tack! Vilken djungel att orientera sig i... Men om mina största utlägg sker på hotell så bör man väl rimligtvis välja ett kreditkort som är kopplat till en kedja?

Det verkar inte fungera helt smidigt med intjäningen. Jag var här i Göteborg på Avalons restaurang och ser att jag där inte fått 30 poäng per hundring, endast de vanliga 10 poäng per hundring.

Toppen