Senaste nytt

Nordic Choice Club Mastercard

Nu var det bokfört två nätter den 1:a juli (dessa fanns ej där igår).

Däremot har jag inte fått poäng på några dyrare kapitalvaror som jag köpt med kortet. Blir det inga poäng om man handlar exempelvis en dyrare tv i butik och betalar med sitt Mastercard ?

Kör all spend på kortet nu i juli med dubbla poäng efter lite funderande. Bra att bygga upp en bankroll även i detta program igen.

Är detta korrekt uppfattat och validerat?

1,1p/krona som silver
0,1p/krona hemsidebokningsbonus
0,6p/krona dubbel mastercardintjäning
0,2p/krona mastercard via hemsidan
-----
2p/krona denna månad som silver.

Värt att lägga in de framtida bokningar jag vet om med andra ord just nu om uträkningen stämmer. Vill snabbt upp i guld igen.

P.S bra poäng även på sommarölen på deras uteserveringar utan att bo. Fått korrekta 60p/100sek häromdagen :cool:

Last edited:
Nja, jag får det till 1,9 för dig. För boende på hotell i sverige:
1p / kr
0,1p/kr silver bonus
0,2p/kr om bokat via hemsidan
0,3p/kr om betalt med MC
0,3p/kr dubbla p för MC-spend i juli

De två sista posterna räknas på totalbeloppet du sepnderat hos Nordic Choice, de tre första räknas på rumspriset.

• Gilla
Reactions: M.K
...
Värt att lägga in de framtida bokningar jag vet om med andra ord just nu om uträkningen stämmer. ...
PS poäng för MC spend går mot datumet som betalningen faktiskt sker. Att nu boka ett rum för augusti på hemsidan och ange kortnummer räcker inte för att MC spend ska hamna i juli. Det är vid utcheckning som kortet belastas och det är det datum som gäller för om det ska bli dubbel p för MC spenden.

• Gilla
Reactions: M.K
Var osäker på om hemsidebonusen på 0,1p kom i tillägg till mastercards hemsidebonus på 0,2p.

Gick in och kollade och du har helt rätt i att betalningen dras vid utcheckning på mina avtalspriser. Oavsett är kortet en bra investering för 495:-/år med guldstatus och ca 10%-11% bonus. 1:9-1:10 ratio med bonusnätter är ok.

Tack för svar!

Var osäker på om hemsidebonusen på 0,1p kom i tillägg till mastercards hemsidebonus på 0,2p.
...
Jag har nog uppfattat det som att bonus för att boka via hemsida/app ges till alla, oavsett om man har MC eller ej. Denna var tidigare 0,1p/kr och nu är den 0,2p/kr. För alla, tror jag.
Kanske någon som inte har MC men som har bott nyligen kan berätta om de får 0,1 eller 0,2.

Oavsett vilket kan jag säga att man inte får mer än 0,2p/kr i den kategorin.

Måste säga att det har rasslat till rejält med poäng här i juli.

Hade t ex en natt för några veckor sen, bokad under dubbla poäng-kampanjen och betalad på plats med Choice Mastercard. Prickade dessutom in ett mail om trippla poäng för nästa vistelse. Kostnaden på knappt 1,400:- för natten slutade med nästan 6,500 poäng. Natten efter var marginellt dyrare, även denna bokad till dubbla poäng och betalad med MC - fick nästan 4,100 poäng för den. Totalt alltså över 10,000 poäng för två nätters vistelse (för ca 3,000:). Fick även några hundra poäng för ett par glas vin per hotell.

Utan att kunna Nordic Choice kort överhuvudtaget, vet jag att nu i augusti/september sänker Norwegian sin cashpoint bonus för övriga köp till 0,5% vilket gör det ganska oförmånligt att ha det kortet för att samla någon sorts bonus. 50 öre per hundralapp eller 5 kr per tusenlapp spenderade är så pass dålig kickback att jag själv inte ens skulle orka bry mig.

Nä, Norwegiankortet läggs åt sidan och används bara för Avishyror (tack vare den extra hyrbilsförsäkringen) och för att de inte tar ut kortavgift om man trots allt skulle köpa någon billig biljett med Norwegian.

Toppen