Senaste nytt

Nordic Choice Club Mastercard

Fick precis mail om förändringar av Nordic Choice Mastercard.
I korthet blir det mer likt SAS Mastercard Premium.

Förmåner

Största förändringarna (utklippt från länken)
  • Kortare väg till högre medlemsnivå. För varje månad du gör ett köp med kortet kommer du 2 nätter närmare nästa medlemsnivå. (Tidigare fick man 10 nätter per år)

  • Dubbla bonuspoäng på alla dina köp under hela juli 2018 (engångsgrej antar jag)

  • Bonuspoäng på alla dina köp
    • 30 bonuspoäng per 100 kr du spenderar hos Nordic Choice Hotels
    • 20 bonuspoäng per 100 kr du spenderar utomlands, beräknat i SEK
    • 10 bonuspoäng per 100 kr på alla övriga köp
      (Tidigare fick man 10 poäng per 100 kr överallt)
  • Lägre årsavgift för högre medlemsnivåer: 595,- Silver, 495,- Gold, 295.- Platinum
    (Vill minnas att avgiften tidigare var lägre, så kortavgiften höjs, åtm för de med lägre status)

 

intuition

Medlem
Utlandspoängen (20/100) och poängen för intern spend (30/100) är dock mycket välkommet.

Kan bara säga att jag precis fått mina vanliga +10 nätter, så det ska bli spännande och se om jag också får 2x12 nätter under det kommande året.
 

intuition

Medlem
Ska addera till Jakobs sammanställning att man nu ska få 20p/100kr för bokningar via webb/app (tidigare 10/100). Om detta är utöver de 30/100 för intern spend är det en rejäl höjning. Formuleringen är lite luddig ("Alltid 30 poäng per 100 kr hos Nordic Choice Hotels, och 20 extra poäng per 100 kr vid bokning på choice.se och i vår app.") så jag vet inte om det ena slår ut det andra, men poäng från spend kommer ju månadsvis från MC-avräkningen och poängen från stay kommer direkt efter vistelsen så just nu tror / hoppas jag att det är ovanpå varandra.

OM det stämmer skulle en platinum som bokar hotellrum för 1000kr på webb/app och betalar med MC få:
1000p för rummet + 300 p för platinum + 200p för webb/app-bokning + 300p för intern spend = 1800p / 1000kr.
 
Last edited:

Jönsson

Medlem
Läser sebkort.se om Nordic Choice-kortet. Där står följande:
  • Två kvalificerande nätter när du gör ett köp med kortet varje månad
Det skiljer sig faktiskt en del från detaljerna i Jacob Österbergs post. Satsen kan också betyda att det krävs ett köp under varje månad under ett år för att få två kvalificerade nätter per år. Antar att det bara är dåligt skrivet och ogenomtänkt, annars är det en klar försämring.
 
Last edited:

M.K

Medlem
Hållit mig på minimum antal nätter för silver sedan försämringen av bonusuttagen.

Nu frestar det dock att skaffa detta kort då det vad jag förstår endast krävs 6 nätter per år och 495:- för Guld som jag hade tidigare.

Får helt enkelt fundera en stund nu :)
 

Jönsson

Medlem
Lite tråkigt att de sätter personer på uppgiften att förmedla villkoren, som inte behärskar språket så pass att det inte uppstår tvetydigheter.
 
  • Gilla
Reactions: M.K

M.K

Medlem
Ja det är en tolkningsfråga som vi måste få klarhet i före tecknande. Fortsätter annars som idag och samlar via hotels.com (+refunder) efter mina kvalificerande nätter för silver.
 

intuition

Medlem
Läser sebkort.se om Nordic Choice-kortet. Där står följande:
  • Två kvalificerande nätter när du gör ett köp med kortet varje månad
Det skiljer sig faktiskt en del från detaljerna i Jacob Österbergs post. Satsen kan också också betyda att krävs ett köp under varje månad under ett år för att få två kvalificerade nätter per år. Antar att det bara är dåligt skrivet och ogenomtänkt, annars är det en klar försämring.


I mailet och på NCs webb står det "För varje månad du betalar med kortet kommer du 2 nätter närmare nästa medlemsnivå" så det är mycket tydligt där.
Förmåner

De är ju ute efter att folk ska skaffa kortet och göra det till sitt vardagliga kort. Varken SEB eller NC tjänar på att folk har kortet som backup och bara betalar sina stays. Så både denna bonusen och den höjda årsavgiften är verktyg för att få folk att verkligen använda kortet.

Det verkar som SEB kort ser att det varit lyckat på SAS-korten och driver på för att flera lojalitetsprogram ska ha liknande incitament.
 
Toppen