Senaste nytt

Nordic Choice Club Mastercard

mha321

Medlem
Det verkar som SEB kort ser att det varit lyckat på SAS-korten och driver på för att flera lojalitetsprogram ska ha liknande incitament.

Precis detta. Eftersom det är SEB kort i båda fallen så kan vi nog förutsätta att det kommer fungera på samma sätt som på Eurobonus Mastercard.
 

M.K

Medlem
Slängde in en ansökan nu då jag tror att det lönar sig bättre än hotels.com+refunder alternativet. Alltid trevligt med ytterligare ett guldkort också. 30p/100sek på hotellen plus 1,3p/krona som guld inloggad ger 1600p/1000:-. En frinatt a 25000p på Clarion per 15 625kr/spend alltså. Ca 1:8 ratio per betalda nätter är väl ändå ok och slår därmed hotels.com igen. Har jag räknat riktigt?
 
Slängde in en ansökan nu då jag tror att det lönar sig bättre än hotels.com+refunder alternativet. Alltid trevligt med ytterligare ett guldkort också. 30p/100sek på hotellen plus 1,3p/krona som guld inloggad ger 1600p/1000:-. En frinatt a 25000p på Clarion per 15 625kr/spend alltså. Ca 1:8 ratio per betalda nätter är väl ändå ok och slår därmed hotels.com igen. Har jag räknat riktigt?
Bokar och betalar du i juli så bör det dessutom bli ännu bättre ratio!
 
  • Gilla
Reactions: M.K

Meazza

Medlem
Väldigt bra förmåner får man säga, samtidigt som de urvattnar statusen rätt rejält. Att kreditera 24 nätter per år för att man använder kortet innebär alltså som tidigare har konstaterats bara 6 (!) nätter för Guld (och 36 för Platinum).
 

Jollman

Medlem
Minnet är bra men kort;


  • 20 bonuspoäng per 100 kr du spenderar utomlands, beräknat i SEK


Det där fanns inte på Choice-kortet innan ändringen eller? :)
 
Minnet är bra men kort;


  • 20 bonuspoäng per 100 kr du spenderar utomlands, beräknat i SEK


Det där fanns inte på Choice-kortet innan ändringen eller? :)
Nej, det var flat rate på intjäningen, 10 poäng/100 kr vill jag minnas.

Nu står det inte direkt i marknadskommunikationen när det nya systemet börjar gälla, men om man kollar sidan https://sebkort.com/sv/se/nordic-choice-club-mastercard/pris-och-villkor/ så träder avgiftsändringarna i kraft den 1/9. Så kanske de nya förmånerna gåller först då?
Oklart. Samtidigt är det ju dubbla poäng i juli, och vore ju lite konstigt om det är dubbla poäng fast på den gamla intjäningen.
 

intuition

Medlem
Minnet är bra men kort;


  • 20 bonuspoäng per 100 kr du spenderar utomlands, beräknat i SEK


Det där fanns inte på Choice-kortet innan ändringen eller? :)
All spend gav 10p/100kr före ändringen.

...

Oklart. Samtidigt är det ju dubbla poäng i juli, och vore ju lite konstigt om det är dubbla poäng fast på den gamla intjäningen.
Man kan ju också tolka dubbla-poäng kampanjen som ett sätt att överbrygga till dess de nya reglerna är på plats! Vem vet?! Spänningen är olidlig ;)

Däremot ser jag något konstigt på mitt konto i dag, det har gjorts en avräkning av poäng-för-MC-spend redan 15maj och sedan en till den 31 maj. Det görs normalt alltid bara den siste i varje månad. Det är lite bökigt att kolla, men jag antar att jag kan räkna igenom min spend mellan 16-31 maj och sedan jämföra med poängen jag fått och se vilken %-sats det räknats på.
 

intuition

Medlem
Nope, det är 10p/100 både före och efter 15/5 *), men det är super-underligt med den extra avstämningen. Kanske har de bytt något backbone system den 15/5 som en förberedelse på nya intjäningarna och gjorde en extra avstämning då. Poängen för 1-15 maj dök i dag medan den ordinarie 31 maj körningen fanns där i går, jag hann undra varför jag fått så lite poäng.

*) Ah, vad ding jag är. Jag har ju enbart SEK-spend utanför Nordic Choice efter den 15/5, så att det är 10p/100kr på min spend bevisar varken det ena eller det andra...
Kul om någon annan har samma 15/5 brytpunkt som jag i sitt konto, och samtidigt har har spend på Nordic C eller i utländsk valuta som vill räkna efter vad de fått för bonus.
 
Last edited:

Jönsson

Medlem
Nope, det är 10p/100 både före och efter 15/5, men det är super-underligt med den extra avstämningen. Kanske har de bytt något backbone system den 15/5 som en förberedelse på nya intjäningarna och gjorde en extra avstämning då. Poängen för 1-15 maj dök i dag medan den ordinarie 31 maj körningen fanns där i går, jag hann undra varför jag fått så lite poäng.
Något uppdaterade de sent igår också. Kunde inte boka mellan 11PM och 11:30PM CET.
 
Toppen