Senaste nytt

NK Nyckelkort "Marmor" ???

Bamsefar

Medlem
Kanske lite boarderline på vad som hör till detta underforum, men jag chansar lite:

Igår hörde jag något om "NK Marmor" - och min tolkning av det jag hörde var att NK nu skaffat ytterligare en nivå på sitt medlemskort? Vitt (standard) och Svart (exclusivare men inte direkt exclusivt?) - men är Marmor en ny nivå? Eller någon som hänger med och fattar?
 

Palazzi

Medlem
Hej!

Om jag inte misstar mig (isf får någon rätta mig) så har detta funnits sedan 2018-2019. Det är en nivå begränsad till de 5.000 personer som spenderar mest, så troligen en nivå över svart.

Jag baserar detta enkom på att jag själv hade svart kort under lång tid (under tiden jag jobbade på den kusten) och att det inte var en spenderad summa som skulle ta mig in på en ”Topp 5000”.

Vet inte om det baseras enkom på summor, eller om det är mängden köp också. Annars tänker jag att en del resenärer, som köper ett par klockor, hamnar på listan direkt.
 
Kanske lite boarderline på vad som hör till detta underforum, men jag chansar lite:

Igår hörde jag något om "NK Marmor" - och min tolkning av det jag hörde var att NK nu skaffat ytterligare en nivå på sitt medlemskort? Vitt (standard) och Svart (exclusivare men inte direkt exclusivt?) - men är Marmor en ny nivå? Eller någon som hänger med och fattar?
Halloj!

Marmorkortet är mycket äldre än så faktiskt! Har en familjekompis som fick det kanske runt 2010 +- 2 år kanske. De går inte ut med exakt belopp och så men det bägge mina kontakter hade gjort för att få dessa kort vart att renovera huset och köpa all ny inredning hos NK. De hade dock även en bra årsspend hos NK så kanske det behövs utöver den summan som spenderades på inredning.

Angående förmåner tror jag det byggs på lite extra än Svarta kortet. Dvs. tidigare rabattider etc. men inte mycket annat. Mer status vad jag fått höra.
 

Kevinator

Medlem
Förmåner inkluderar bland annat concierge och personal shopping (begränsat antal tillfällen per år), förtur till rea (gäller inte under coronatider), 4tim gratis parkering på lördagar och söndagr (vs. endast söndagar för de som har svart kort), och personlig gåva i samband med födelsedagar (styling hos frisören eller lunch med champagne).

Kortet är väldigt diskret, de flesta tror att jag har ett vitt kort :rolleyes: Välkomstpaketet innehöll NK-brandade necessär i läder.
 
Toppen