Senaste nytt

NextJet Bae ATP

Njae, jag kanske missförstår dig, men det var nog bara på denna flygning de sju första raderna var blockerade (pga få passagerare). Hade 40-50 personer åkt med så hade seatingen kanske varit annorlunda. :)

Hur står sig BAe ATP mot Skyways Fokker 50 (som inte var någon favorit..)?

Inget missförstånd. Troligen/förhoppningsvis är det väl inte praxis med 7 spärrade rader...:p Har ingen aning om vilken beläggning de normalt har på denna flygning iofs..

7 rader!?:eek: Så minst 14 platser tomma i ett plan med 68 platser... Låter ju inte sådär superekonomiskt, men antar att kostnader för nya inköp/leasing är för höga..

Som jag skrev beror det på vikt/balans - det är ett litet plan och mycket av vikten finns långt fram (motorer) så vi satt bak i planet för att ge balans. Hade vi varit fler ombord hade det inte varit ett problem.

Jag är inget stort fan av dessa plan - en CRJ/ERJ eller CS100 hade varit oändligt mycket bättre men jag förstår att det är svårt med 13 passagerare á 636kr inkl moms och 4 personer i crew...

Som jag skrev beror det på vikt/balans - det är ett litet plan och mycket av vikten finns långt fram (motorer) så vi satt bak i planet för att ge balans. Hade vi varit fler ombord hade det inte varit ett problem.

Jag är inget stort fan av dessa plan - en CRJ/ERJ eller CS100 hade varit oändligt mycket bättre men jag förstår att det är svårt med 13 passagerare á 636kr inkl moms och 4 personer i crew...

Jag antog att det inte var praxis:p Dock räcker det ju med att det är flertalet flygningar som är belagd som din för att det ska vara ett problem.

Har aldrig flugit nämnd flygplanstyp. 636kr var mycket billigare än vad jag trott :).

De flyger till Kramfors-Sollefteå flygplats (ARN-KRF) med Bae ATP också. Ett besök i Höga Kusten kan varmt rekommenderas!

Toppen