Senaste nytt

Newark till Manhattan

Palazzi

Medlem
Direktbuss Newark Airport till Bryant Park 42nd 5th (eller Port Authority) innebär 8-10min promenad till hotellet. Kortare promenad än från Penn Station men i övrigt ungefär samma restid som med tåget.

Sällan jag åkt helt själv på denna sträcka, så har tagit taxi 99% av fallen. Det är ju en väsentlig tidsvinst, men inser att både ensamresande och nuvarande dollarkurs även gör prisskillnaden väsentlig. Shuttle finns också, men kostar iprincip samma som en taxiresa.
 
Var i NY för några veckor sedan och testade Revel. Är typ Uber fast de kör enbart Tesla.
Hittade en rabattkod med 20% rabatt, och gav $50 från EWR till Financial District och $35 tillbaka (plus dricks).
Man beställer sin ride i appen och betalar taxan i förväg, och dricks efteråt. Funkade fint.

Tåget funkar för all del bra det med, men smidigt att bli upplockad på flygplatsen och körd fram till dörren på hotellet.
 
  • Gilla
Reactions: srg

Lagerman

Medlem
Jag åkte tåget (Först Airtrain gratis) sedan NJ transit in till Penn station i förra veckan. Betalade strax över 30 USD för tur & retur.
Väldigt smidigt, tågen går ofta och man kommer direkt in i New York viben.
Köpte biljett i automat snabbt och smidigt.

Nu knatade jag från Penn Station dit jag skulle men tunnelbanan ligger väldigt smidigt i anslutning till Penn Station och rulltrappor finnes för den som släpar baggage. :)
 

sembl

Medlem
Yes, både JFK och EWR kräver 8.25. Finns vägar runt det om man orkar spendera några minuter extra på att vara kreativ. Vill inte uppmana till slagsmål så det får ni klura ut själva vad det innebär.

För övrigt så har JFK en 10 resor inom 30 dagar för endast $25.
 

Robster80

Medlem
Gick hur bra som helst med tåg. Tack alla för tipsen.

En följdfråga, vilka lounger har man tillgång till på Newark om man flyger business med SAS?
 
Toppen