Senaste nytt

Newark till Manhattan

Robster80

Medlem
Hej, åker till New York i helgen och undrar vad det smidigaste sättet att ta sig från Newark till Manhattan. Läste någonstans att hotellen ibland har transfer bussar, stämmer det? Kommer bo på Tempo by Hilton om det gör någon skillnad. Är det ändå kanske taxi som är bäst?
 

LPC123

Medlem
Jag använder alltid Carmel limo i USA. Inte det billigaste men alltid bra service och bilar. Nu senast åkte vi 6pers med rejäla väskor och handbagage och det var inga problem. Betalade 1115kr dock från Manhattan till EWR för 6 pers.
 

mha321

Medlem
Hej, åker till New York i helgen och undrar vad det smidigaste sättet att ta sig från Newark till Manhattan. Läste någonstans att hotellen ibland har transfer bussar, stämmer det? Kommer bo på Tempo by Hilton om det gör någon skillnad. Är det ändå kanske taxi som är bäst?
Det är det som ligger på 47e, right?

Beroende på om du har en massa väskor att släpa på, så skulle jag överväga att ta New Jersey Transit-tåget till Penn station och knata en knapp kvart (eller ett kort subway hopp om det är dåligt väder, men det sparar nog knappt någon tid). Beror lite på hur dags du kommer också - det är alltid mycket trafik som man gärna undviker, men i rusnintsgid är kan man bli sittande riktigt länge på vägar eller i tunnlar.
 

Robster80

Medlem
Det är det som ligger på 47e, right?

Beroende på om du har en massa väskor att släpa på, så skulle jag överväga att ta New Jersey Transit-tåget till Penn station och knata en knapp kvart (eller ett kort subway hopp om det är dåligt väder, men det sparar nog knappt någon tid). Beror lite på hur dags du kommer också - det är alltid mycket trafik som man gärna undviker, men i rusnintsgid är kan man bli sittande riktigt länge på vägar eller i tunnlar.
Tack för svar! Kan man betala på tåget? Är det svårt att hitta till tåget på flygplatsen?
 

Vera

Medlem
Hej, åker till New York i helgen och undrar vad det smidigaste sättet att ta sig från Newark till Manhattan. Läste någonstans att hotellen ibland har transfer bussar, stämmer det? Kommer bo på Tempo by Hilton om det gör någon skillnad. Är det ändå kanske taxi som är bäst?
Tåg till Penn 34th eller buss till Port Authority 8th avenue/42nd (biljett kan köpas på bussen) men så klart avhängigt antal personer, och bagage. Tycker det brukar flyta på hyggligt.
 
Toppen