Senaste nytt

New Nordic by SAS goes vegan

Jag tror att sanningen som vanligt finns någonstans mitt emellan.

Jag kan absolut hålla med om att detta lätt kan anses vara ett PK reklam stunt. Men å andra sidan kan jag tycka att det vore bra om SAS varierar sitt utbud (och det gäller i synnerhet också i loungerna!). Föredrar dock själv fisk och fågel.

Barnslig attityd Precis den nivå på kommentar jag förväntat mig från vissa
Oerhört saklig. Eller?
Dax för moderator gripa in innan tråden spårar ut.
Du känner dig uppenbarligen träffad.

Att sluta flyga SAS, be om en köttätare meny, är kommentarer jag inte förväntar av vuxna individer. Din kommentar här exempelvis:
Tack för varningen.
Flyger LIS-ARN imorgon,är normalt inte svampälskare. (Läbbig konsistens) Så det lär bli svältflygning med mycket fika som kompensation. Kan man få/begära något från vagnen istället eller gäller svamp eller inget.
Är detta f.ö något utslag av svenskt PK-tänkande liknande den debatt av vissa högröstade som kräver enbart vegansk skolmat.
Således nya SAS klasser; SAS veg och SAS go. Bägge med gratis kaffe/te.
Nog för min del i alla fall. Kommer damma av gamla M&M kortet och boka Swiss, Lufthansa fortsättningsvis. Tror inte att Lufthansa ens kommer på absurda tanken att servera enbart veganskt i business.
Du äter inte svamp. Ok, för det har läbbig konsistens? Det är dagisargument.
Det kommer bli en svältflygning? Skärp dig, beställ in en pizza och jag tror inte någon svälter på ett par timmar.
Du nämner svenskt PK-tänkande direkt och drar in det politiskt, återigen rätt tråkig och onyanserad kommentar.
Och du nämner återigen att detta experiment i två veckor har så drastisk effekt på dig att du kommer sluta flyga SAS.

Reaktionerna påminner mig om ett bortskämt barn som inte får lördagsgodiset i tid. Kanske skulle valt ett annat ord för det? Tråkig attityd? Löjlig attityd?

Du får gärna ropa på moderator men jag ser hellre att du bebygger dina åsikter med argument och saklighet som du själv nämner.

Oj, vilken storm det här blev i vattenglaset. Måste all mat som inte är veganmat innehålla kött? Jag har ätit mängder av god vegetarisk mat. Kuben jag fick igår var vegansk, lät god, men var det inte. På hemresan bad jag om animalisk specialkost. De skrattade gott och lyckades plocka fram ett kycklingalternativ.

På hemresan bad jag om animalisk specialkost. De skrattade gott och lyckades plocka fram ett kycklingalternativ.
AAhhh då var det helt plötsligt mer OK, de får gärna servera veganskt så längde de har ett köttalternativ. Då finns det alternativ och ingen tvingar på mig veganskt.

Sen lite offtopic, fotot nedan dök upp på Facebook idag. Lite humor med tanke på tråden..
400350_10150551091828153_1359282733_n.jpg

Känsligt ämne detta tydligen... för mig innebär att vara på resa, att flyga, någonting njutningsfullt och festligt. Det händer ibland (men ärligt talat bara ibland) i vardagen att jag överväger och faktiskt gör något vegetariskt alternativ. Mest för att vi matas med argument - både hälsoskäl och miljöskäl - om att ha en köttfri dag. Det är min huvudinvändning mot vegansk kub. Det förtar det ”festliga” och förpassar en till den grå vardagen. Hur ”festlig” en kub nu kan vara över huvud taget?

Toppen