Senaste nytt

New EuroBonus Challenge, har ni också fått den?

Hå hå hå, det visar sig att svaret nog är att det faktiskt är segment som gäller i praktiken. 60k extrapoäng har kommit in på mitt konto också nu. Eller underligt nog 60012 poäng, mer exakt.

Nu kommer jag ju faktiskt åka 2 resor till innan slutet på juni, så det är inte så att jag fuskar väldigt mycket enligt reglerna. Men ska man följa dom till punkt och pricka så kommer jag faktiskt bara att ha 8 T/R under perioden. (Och än så länge bara 6 st.)

Det här har ju också medfört snabbaste återkvalificeringen till guld nånsin för mig, 1 april till 15 juni...

Hå hå hå, det visar sig att svaret nog är att det faktiskt är segment som gäller i praktiken. 60k extrapoäng har kommit in på mitt konto också nu. Eller underligt nog 60012 poäng, mer exakt.

Nu kommer jag ju faktiskt åka 2 resor till innan slutet på juni, så det är inte så att jag fuskar väldigt mycket enligt reglerna. Men ska man följa dom till punkt och pricka så kommer jag faktiskt bara att ha 8 T/R under perioden. (Och än så länge bara 6 st.)

Det här har ju också medfört snabbaste återkvalificeringen till guld nånsin för mig, 1 april till 15 juni...

Vad trevligt, har precis bokat en resa till London så då klarar jag också segmenten!! :D
Generöst av SAS att tillåta segment istället för t/r.

Tur vi inte bor i staterna så att du kan stämma både mig och Camorra när det visar sig vara en glitch i SAS IT-system som bara råkade träffa oss båda två... ;)

Två.

Det finns väl vissa få fall när det bara räknas som ett segment fast det är en landning i mitten, men då är det bara en mellanlandning för att tanka eller byta crew, och du har samma flightnummer hela vägen.

Två.

Det finns väl vissa få fall när det bara räknas som ett segment fast det är en landning i mitten, men då är det bara en mellanlandning för att tanka eller byta crew, och du har samma flightnummer hela vägen.

Jag gjorde en chansning igår och bokade ARN-HAM-CPH-OSL-ARN för att få 4 segment. Lyckas jag så får jag 60000p om inte så blev det iallafall en trevlig dag :).

Om jag tolkar det rätt har de flesta fått in 60k 5-6 dagar efter sista genomförda segmentet, nu har jag väntat 8 dagar sedan sista segmenten registrerades och jag fortfarande inte fått något. Börjar få lite panik och kollar fler resor ifall de på slutet har ändrat till t/r istället för segment men det känns lite smådyrt just nu :S Har bara 3 dagar på mig :(

Jo, mina poäng kom kanske en halv dag efter att sista segmentet kom in.

Du har inte lyckats fått med en codeshare eller två? Det gills ju inte när dom lägger ihop dina resor.

Toppen