Senaste nytt

New Delhi på 7 timmar....

Jag förstår Voyager helt, kan man inte göra något vettigt med tiden (dvs besöka stan) är det bättre att sova på riktigt än halvslumra av och till i en lounge.
Angående utflykt hade jag låtit dagsformen avgöra. Trött och seg => kapsel, pigg och planet i tid => liten utflykt. Ingen erfarenhet av Delhi, men hade resonerat så överallt där det är tekniskt möjligt.
Problemet är dock, som svensk medborgare kan man inte få visa on arrival så att man måste ansöka indiskt visum i förväg.

Så du är för äventyrlig för att hänga i loungen i sex timmar, istället så tänker du sova?

Meh oui! Enligt NyfikenGrau, är det dagsformen som avgör samt ren fakta kring loungerna. Efter 7h halvt nattflyg i economy väljer jag en privat, komfortabel säng framför jetlag och trötthet på en flygplats. Dessutom enligt fakta om loungerna med PP erbjuds varken sovplats eller gratis alkohol. Att sitta i en en eller två halv okej lounger i 6h sippandes på koncentrerad apelsinjuice och en och en annan halvtrött curry, väljer jag nog att sova upp i form för nästa flyg samt slutdestinationen. Kanske inte äventyrligt, men å andra sidan känner jag min kropp och vad som väntar.

Jag förstår Voyager helt, kan man inte göra något vettigt med tiden (dvs besöka stan) är det bättre att sova på riktigt än halvslumra av och till i en lounge.
Angående utflykt hade jag låtit dagsformen avgöra. Trött och seg => kapsel, pigg och planet i tid => liten utflykt. Ingen erfarenhet av Delhi, men hade resonerat så överallt där det är tekniskt möjligt.

Hear, hear! Instämmer!

Jag förstod Voyager som att han skulle söka det, vet inte vad det kostar totalt men det går väl att täcka upp med både e-visum och kapsel i förväg om man vill kunna välja.

Försökte faktiskt ansöka online via den hänvisade ambassad sidan. Dock var ansökningsprocessen allt annat än smidig och med rent av roliga frågor om ens hela familjebouppteckning! Efter en timmes knappande överraskade tristessen och jag råkade ramla in på kapselhotellet som var brtydligt enklare att boka ;)

Köpa inträde till något flygplats hotells spaavdelning, tex Andaz?

Inte alls en dålig ide! Men med tanke på det sjukt låga priset för ett bra enkelrum inne på flygplatsen utan behov av visum får det bli en 4h effektiv sömn samt ett par h frulle i loungen innan nästa flyg :)

Toppen