Senaste nytt

Nekad EuroBonus efter uppgraderad United-resa med Lufthansa

Vilken soppa... Boka-INTE-codeshare om du vill uppgradera. Boka överhuvudtaget inte codeshare om du inte är helt på det klara vad du håller på med...

Rent generellt skall väl sägas att du inte skulle ha kunnat få en uppgradering när du bokat codeshare, men nu trodde agenten att hen var snäll som ordnade det åt dig i alla fall, med resultatet att systemet avbokade dig. Sedan var det någon som förbarmade sig över dig när dom såg att den första agenten gjort fel som uppgraderat dig. Då fick du en awardbiljett och skall naturligtvis INTE ha poäng för denna.

Du verkar ha haft en förmåga att få saker som du egentligen inte skulle haft, så jag skulle nog ändå råda dig att ta kontakt med diamondsupporten och förklara läget ödmjukt och se vad dom kan göra. Lufthansa blir nog svårt att få något från i efterhand när dom har transporterat dig till din destination.

Man kan inte vara nog tydlig, BOKA-INTE-CODESHARE, framför allt inte inom Star Alliance.

Som sagt vilken soppa!

Jag har sagt det förr och säger det igen. Allianserna skulle behöva någon form av ombudsman som står på kundens sida när mer än ett bolag är inblandat och de mest bollar ett ärende mellan varandra. Förhoppningsvis löser sig dock detta snabbt.

Jag har haft samma problem när jag uppgraderat med Lufthansa Partner Plus Benefit poäng, då syns inte ursprunglig bokningsklass. Krävdes en hel del förklaringar till EB Retro.
Hej AndersSt, hur lyckades du med detta till slut? Sitter med samma ”problem” uppgraderade med LH partnerplus och lyckas sedan inte få poängen till mitt eurobonus.... EBretro ser bara klassen jag uppgraderade till och det är ju en klass man ej får poäng för, men jag har en betald M klass biljett.

Tack! Får gärna skicka PM med konversation till EB retro...

Hej AndersSt, hur lyckades du med detta till slut? Sitter med samma ”problem” uppgraderade med LH partnerplus och lyckas sedan inte få poängen till mitt eurobonus.... EBretro ser bara klassen jag uppgraderade till och det är ju en klass man ej får poäng för, men jag har en betald M klass biljett.

Tack! Får gärna skicka PM med konversation till EB retro...

Jag har tyvärr inte kvar konversationen men jag skickade in min första bokningsbekräftelse där ursprunglig bokningsklass framgick. Det svåraste var att förklara att resan var uppgraderad för Partner Plus poäng men INTE krediterad till Lufthansa Miles & More, de hade lite svårt att hålla isär vad som var vad. De två första svaren gick ut på att jag inte kunde kreditera till både M & M och Eurobonus...

Jag har tyvärr inte kvar konversationen men jag skickade in min första bokningsbekräftelse där ursprunglig bokningsklass framgick. Det svåraste var att förklara att resan var uppgraderad för Partner Plus poäng men INTE krediterad till Lufthansa Miles & More, de hade lite svårt att hålla isär vad som var vad. De två första svaren gick ut på att jag inte kunde kreditera till både M & M och Eurobonus...
Ok, Tack!
Så du var aldrig i kontakt med Lufthansa, enbart SAS?

Toppen