Senaste nytt

Nedmonteringen av Lufthansa First fortsätter?

Fredrik

Medlem
Köpa som köpa om du frågar mig. Antingen har man exklusiv tillgång som resenär i F eller så kan andra köpa sig in via kreditkort eller liknande. Jag är inte negativ till det så länge flygbolaget är restriktiv och väljer "goda" kunder. Jag har dock förstått från tråden att alla inte håller med. Då skulle jag inte välja Air France som alternativ till Lufthansas hantering.
 

Pho

Medlem
Har svårt att egentligen förstå varför det är så negativt om någon betalar för lounge access?!
Det finns väl i princip fyra möjliga sätt att komma in i en lounge (inte alla lounger tillåter alla modellerna):
1. Köp flygbiljett för pengar med tillhörande lounge access
2. Köp flygbiljett för poäng med tillhörande lounge access
3. Köp endast loungeaccess
4. Få loungeaccess som frequent flyer i rätt kategori

Varför skulle kunder i kategori 3 vara så mycket sämre och mindre exklusiva än till exempel kunder i kategori 2?!
Om man nu önskade det vara riktigt exklusivt, så borde man kanske bara tillåta alternativ 1, men för att undvika utnyttjande som ibland föreslås här så borde alla första klass biljetter vara icke ändringsbara/återbetalningsbara ;-)
 

Agö

Medlem
Varför skulle kunder i kategori 3 vara så mycket sämre och mindre exklusiva än till exempel kunder i kategori 2?!
Det tycker inte jag. Däremot är jag för småskalighet. Under förutsättning att resurserna ett bolag kan spendera på en viss produkt/tjänst inte är oändliga (vilket jag kallt utgår ifrån) innebär det också, åtminstone i teorin, att just din kaka bör bli mindre ju fler som, återigen i teorin, har tillgång till produkten/tjänsten. För mig blir det ytterst en fråga om kvalitet.

Lufthansas markprodukt är mkt bra men det finns naturligtvis inslag som skulle kunna göras mkt vassare om färre hade tillgång till den.
 
Toppen