Jag skulle nog tro att någon som bor i UK släpps in där![]()
Jag får erkänna att jag har inte en aning om var någon bor på forumet, det hade ju varit bra info att ha i ursprungsposten.
Jag skulle nog tro att någon som bor i UK släpps in där![]()
Nu skrev jag förvisso det i första inlägget, men att jag bor i UK är ingen garanti för att släppas in (finns många skräckhistorier).Jag får erkänna att jag har inte en aning om var någon bor på forumet, det hade ju varit bra info att ha i ursprungsposten.
Nu skrev jag förvisso det i första inlägget, men att jag bor i UK är ingen garanti för att släppas in (finns många skräckhistorier).
Detta är ju exakt min frågeställning, släpps man ut ur Schengen på Kastrup eller beter de sig på samma sätt som den svenska passpolisen?Svenska gränspolisen kräver dock pass vid resa till UK från Sverige. Andra länder verkar inte se likadant på den saken är klart i alla fall.
Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med svar på den frågan då jag inte testat själv. Men andra länder verkar ju tycka det är ok, så baserat på det och vad som skrivit innan här på BC så förefaller det ju inte orimligt att det skulle gå bra…Detta är ju exakt min frågeställning, släpps man ut ur Schengen på Kastrup eller beter de sig på samma sätt som den svenska passpolisen?
Det är ju just det att jag skulle vilja vara 100% säker på att det går och inte fastna på Kastrup. Personliugen tycker jag det är helt befängt att EU och UK gör en deal att man kommer in i UK med nationellt idkort om man har settled status men att man som i Sverige inte släpps ut.Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med svar på den frågan då jag inte testat själv. Men andra länder verkar ju tycka det är ok, så baserat på det och vad som skrivit innan här på BC så förefaller det ju inte orimligt att det skulle gå bra…
Jo, det var före Brexit, och det satt hårt inne. Det var bara något år före som det började fungera ut från Sverige, däremot in till UK hade det funkat länge...Nu har jag ingen aning om hur det är efter Brexit men det gick utmärkt att resa till UK med nationellt ID kort istället för pass från tex Sverige. Gick bra att skanna vid e gates.