Senaste nytt

Några resor mot Silver och Guld

Det vore intressant med ett omdöme/bilder av anläggningen då jag också har bokat det men ännu inte bestämt (hur de hanterar HHonors Gold etc). Även Marriott som ligger intill är intressant förstås om ni kommer ha vägarna dit!

Jag har varit här nu två gånger samt på Marriott en gång. Skall skriva om detta senare, men nu måste vi på beachen....

0530 ringer klockan. senator kollar sin telefon men inget livstecken från BvM. sembl kollar sin whatsup men inget där heller. senator hoppar snabbt in i duschen medan sembl ringer till BvMs rum. Inget svar! Vi bestämmer oss snabbt för att lösa situationen genom att jag hoppar in i duschen och fortsätter att ringa och messa medan senator springer ner för att prata med repan och ta med security upp och ta sig in på rummet.

sembl stiger ut ur duschen efter 5min och ser BvM ligga på divanen på vårat rum och knappa på sin telefon medan senator packar klart. Inte för många ord utbyts mer än att sembl klämmer ur sig "he found you at lost and found or" Senator hade hittat BvM i korridoren på väg till loungen för att äta frukost som är på samma våningsplan som vårat rum.

Det visade sig att han varit väldigt trött och somnat på en gång och inte orkat höra av sig. Jag misstänker att han mest ville hämnas för att han inte fick äta på Waffle House. 0600 in i loungen för att äta en snabb frukost tillsammans. Bagels, cream cheese, frukt och lurigt läskande gott amerikanskt kaffe. sembl förbannar sig över att han inte har Nescafé med sig. Väldigt orutinerat.
Fortfarande ingen ursäkt från BvM.

0615 hämtas bagage på rummen och ner för att hinna med shuttle till Atlanta Hatesfield som avgår 0630. In på terminalen och checka in bagage. BvM upptäcker samtidigt att han har tappat telefonen. han är dessutom 184% säker på att det var på Hilton shuttlen. 3 samtal senare till hotellet och chaufför men ingen telefon. 5 min kvar innan boarding nu och vi säger till honom att söka efter mobilen via datorn när vi landat i Miami. Sagt och gjort, genom security och sist på planet mot MIA 0755 som avgår i tid.

senator täcker upp den delen

Godmorgon vänner från ett lite regntungt Curacao,

Tungt borde det vara i skallen idag då Sembl och Traveller hinkade Mohitos i Willemstad, sen knäckte vi en Johnnie Black på stranden. Men vi var uppe med tuppen: Sembl och jag på gymmet 07:30 och BvM och Traveller i sängen med datorn. BvMs iPhone ligger hos tullen på CUR.

Idag lägger vi ut lite bilder från resan så långt. Först grabbarna grus från i går:

IMG_0743.jpg

Bilder från Washington DC

Middag på Vegas födelsedag:

IMG_3962.jpg

Vy från Takbaren på W:

IMG_3977.jpg

Glada partymänniskor

IMG_3988.jpg

Sembl framför renoveringen av George Washington Memorial eller som Achmed - The Dead Terrorist sa: "I thought that was a tribute to Bill Clinton"

IMG_4026.jpg

Vietnam War Memorial, en vägg som jag alltid besöker och får mig att fundera på livet

IMG_4043.jpg

Lincoln Memorial, där någon idiot hade klottrat några dagar innan vår ankomst

IMG_4046.jpg

Congress, tyvärr har inte Sembl bott tillräckligt länge för att röstas in

IMG_4067.jpg

Till slut, vackra Georgetown

IMG_4077.jpg

Kamera och bilder courtesy of Sembl

Roadtrip till Savannah och Charleston

Vi börjar med dagsresan till Charleston där vi skulle besöka The United States Navy (USN) U.S.S. Yorktown (CV-10):
USS Yorktown (CV-10) - Wikipedia, the free encyclopedia

Själva skeppet

IMG_4097.jpg

IMG_4098.jpg

Eftersom flygnörderiet är rätt stort inom gruppen, vill vi jo titta på flygplan. Vi träffade på Wing CMDR Sembl som gav en briefing till CMDR Senator aka Maverick och CMDR BvM aka Iceman innan "Operation Enduring Drinking" startade:

IMG_4107.jpg

IMG_4109.jpg

Maverick och Iceman är redo för insatsen:

IMG_4110.jpg

IMG_4111.jpg

Nu har vi klassificerat oss för F/A-18 Hornet, skall bli kul. Här är Wing CMDR Sembl framför sitt flygplan

IMG_4113.jpg

Senator aka Maverick är kär i den gamla F-14 Tomcat

IMG_4122.jpg

Wing CMDR Sembl inspekterar motorn på Tomcaten

IMG_4126.jpg

Kamera och bilder courtesy of Sembl

Liten uppdatering. Det regnar, så Traveller fick en briljant ide att åka till Bonaire. Flygen fulla, nu kollar vi om vi kan chartra en kärra :)

Vietnam War Memorial, en vägg som jag alltid besöker och får mig att fundera på livet
Jag lyssnade på en trevlig guidning i höstas av just detta memorial, av en ranger kl 10 på kvällen. Jag kan verkligen rekommendera att lyssna på en sådan guidning, tar ca 20 minuter och innehåller mycket information plus några anekdoter och historier som hänt under tiden monumentet har stått där. Bla omnämns en Harley Davidson och lite Cool-Aid...

Ok vänner, jag tackar The Lord för att Traveller hängde med på resan. Först bjuder han på all-time skrattnivå i går kväll. Nu kom han med den lysande idé att åka till Bonaire då a) det regnar och b) han behöver köpa en ny mask. Vad gör man när flygen är fullbokade? Vi chartrar ett plan för $750 för hela eftermiddagen!

Galet säger jag :)

Vi kommer med rapport snart

Toppen