Senaste nytt

Några resor mot Silver och Guld

Vi sitter nu i AA loungen i MIA nära D15 och väntar på flighten till CUR. Resan genom sydstaterna har varit väldigt trevligt, och skämtnivån ligger exakt rätt. BvM var helt tokig i 24t då vi missade Dairy Queen i Savannah efter utflykten till Charleston. Det var som att ha med en liten gnällig pojke :)

Reiseleiterubersturmbahnfurhrer Senator, för dagen också chaffis bjöd sedan på glass efter shoppingen på Tanger Outlets i Atlanta:

20130731_185659.jpg

20130731_185558.jpg

Nu åker vi till Traveller som väntar på Hilton Curacao..

Jag gillar BvM's style. Han och jag skulle nog kunna komma bra överens. ;)

Vet han om vilket nick du gett honom här btw? :) Tog ett tag innan jag lurade ut vad det står för.

Du menar att du kör NSA-upplägg. Det är ju bara de och en handfull andra som kommer åt din dator nu. Snygga bilder föressten.. ;)

Du, jag till skillnad från NSA lämnar inte utrymme för att vem som helst kan ta med sig en USB sticka och hämta dokument för att ta med sig hem :)

Jag gillar BvM's style. Han och jag skulle nog kunna komma bra överens. ;)

Vet han om vilket nick du gett honom här btw? :) Tog ett tag innan jag lurade ut vad det står för.

BvM är ett kodnamn jag har fått av CIA, FBI, TSA, NSA, DEA, och Homeland Security och inget annat. Ja, ni skulle nog komma överens...

Grabbar... Då får jag välkomna er till Stranden, drinkarna och dykningen på Curacao. Nu mot baren!!! Nu är det ju fri boose för oss som är VIP på Hilton..

Jag har vissa problem med det. Jag valde en annan destination, men jag kan vinka till er om några timmar... ;)

Tyvärr behöver jag vara hemma nästa vecka, så jag kan inte komma då heller. Ni får helt enkelt överleva utan mig - det är svårt, jag vet, men ni ska nog klara det. :)

Savannah-Atlanta

Denna stad kommer att behöva ett återbesök. Det känns verkligen som en scen ur filmen garden of good and evil.

Att bara sitta på en på en parkbänk och skriva sina memoarer med en kopp java på luxury square. Eller varför inte ta med sin käraste, smyga upp i en mysig gränd eller någon bakgård och hångla under magnoliaträden. Magiskt är ordet. Mattips är att äta middag på the pink house som var mycket trevligt med en fantastisk bar på nedervåningen och underbar southern hospitality.

Tillbaka till hotellet och som vanligt så får undertecknad sitta i baksätet medan senator sitter vid ratten och bvm väljer musiken. Jag misstänker att mina Sebastian Vettel skills inte behövs idag heller, eller så kan det vara som så att de inte vill komma fram till Atlanta 1h innan GPS arrival time.

Efter ca 20 min så blir BvM lite cranky och vill gärna äta på Waffle House som är en instution här i södern. Han har nu tjatat i ca 26 timmar. Senator och undertecknad undviker detta ämne så långt som det går då vi båda vet att går man in där så börjar deras enklaste Waffle på ca 10000 kalorier. Det UTAN gravy. Då vi inte är så sugna på blodtransfusion innan Curacao så blir BvM ännu mer cranky. Vi lovar honom att stanna till på dairy queen istället vilket visar sig vara ett bra beslut. Så lite knappande på GPS visar att närmaste DQ finns vid Tanger outlet utanför Atlanta. Väldigt bekvämt!

Ett snabbt beslut tas av sembl att vi shoppar först och äter glass sen ifall besvikelsen skulle infinna sig på att komma ut tomhänta vilket vi inte gjorde. BvMs lycka över att få en medium cone with rainbow sprinklers on top var total medan senator tog en oreo cookie milkshake. sembl tog en modest mediuim cup with peanut butter sauce och några kilo chokladbitar i. 3 skedar senare befinner sig sembl i sugar coma heaven och skippar resten, medan BvM och senator glatt trycker i sig sina skönheter.

Kvällen avslutas med en sallad några lokala bärtz och buffalo chicken wings i sports baren på Hilton hotellet utan BvM som plötsligt är borta....

Bilder kommer

God Morgon

Så här ser det nu på morgonen på Curacao. Traveller och BvM åkte ut på en dykrunda medan sembl och senator körde ett stenhårt pass på gymmet.

Attachments

• 20130802_090749.jpg
    20130802_090749.jpg
    202,8 KB · Visningar: 606
Så här ser det nu på morgonen på Curacao. Traveller och BvM åkte ut på en dykrunda medan sembl och senator körde ett stenhårt pass på gymmet.

Det vore intressant med ett omdöme/bilder av anläggningen då jag också har bokat det men ännu inte bestämt (hur de hanterar HHonors Gold etc). Även Marriott som ligger intill är intressant förstås om ni kommer ha vägarna dit!

Toppen