Brandforce
Medlem
SAS BUSINESS SLEEP SMART AND LIGHT LIKE A PRO (PLUS)
Flög SK966 i Business förra helgen, första gången jag flyger en riktig nattflygning på SAS. Vi blev ståendes en timme på marken i Hong Kong pga regnoväder och klockan var 03 lokal Hong Kong tid när serveringen påbörjades.
Satt på rad 9 i Business så då blir man serverad sist. Överlag upplevde jag serveringen som mycket långsam vilket främst beror på att jag satt längst bak. Ingen sallad eller bröd erbjöds till förrätten och fördrinken skippades pga den sena avgången. Inga påfyllningar av vin/champagneglas erbjöds proaktivt och när påfyllningen av champagnen väl kom så fick jag en avslagen slatt som knappt fyllde halva glaset. Varmrätten var det inga större konstigheter med, men det serverades ingen ost till efterrätten. Endast frukt och glass.
Totalt tog serveringen strax över två timmar och klockan va 05 lokal Hong Kong tid när kabinen släcktes ner. Upplevde servicen på denna flygning som något sämre än genomsnittet på SAS.
Är service-konceptet annorlunda på longhaul ut/hem?
Nja, mer kväll/natt mot dag är det annorlunda.
Ok.
Jag undrar därför mina longhaul-resor blir "tråkiga" upplevelser om personalen är trött/stressad och vill klara av serviceprogrammet med medioker mat etc på rekordtid !
Det sägs ju ibland en del negativt om LH, men jag tycker de har ett stabilt servicekoncept.
Enl CC senast jag fLög hem från HKG, så valde man aktivt bort vissa delar av conceptet för snabbare möjlighet till sömn. Önskade man något utöver fick man själv be om det. Helt ok tycker jag på en flight som lyfter kl 01.Är service-konceptet annorlunda på longhaul ut/hem?
Flög SK966 i Business förra helgen, första gången jag flyger en riktig nattflygning på SAS. Vi blev ståendes en timme på marken i Hong Kong pga regnoväder och klockan var 03 lokal Hong Kong tid när serveringen påbörjades.