Senaste nytt

Någon som vet hur det fungerar med hyrbil i USA?

Inget riktigt svar på frågan, men det går ju att få ett internatonellt körkort snabbt utan att du behöver ha det fysiska, eftersom data hämtas på annat sätt.
Man kan få ett medans man väntar, mot expressavgift, ser jag nu. Fan att jag inte har vägarna förbi Stockholm ... nåväl tack iallafall

Man kan få ett medans man väntar, mot expressavgift, ser jag nu.
Jag vill inte öka på stressen, men tänk på att ett internationellt körkort inte är giltigt utan det nationella, de ska alltid visas tillsammans. Det internationella är egentligen bara ett hjälpligt stämplat papper som översätter det nationella körkortets koder till internationellt gångbara motsvarigheter...

Sen är det naturligtvis så att hur det "ska" fungera inte alltid stämmer med hur en individuell biluthyrningskassapersonal reagerar, och ibland har man tur. Så om det är din enda lösning så kan det vara värt ett försök. Men bara så du anpassar förväntingarna...

Jag har avbokat bilen, efter lite research online och några samtal till Hertz i USA (som dock aldrig svarade).

Panik!
Jag har tappat bort mitt körkort och anmält det som borta.
På fredag tänkte jag hämta ut en hyrbil i USA (JFK).
Jag har inte lyckats hitta något online som antyder att jag skulle kunna få till det hela utan mitt fysiska körkort ... någon som varit med om liknande? Är det tvär-kört?

På ett par dussin bilhyror i USA genom åren har de alltid velat se körkortet. Ibland även pass i tillägg, men alltid körkort. Även med Avis Preferred och verifierat körkort i appen (gå direkt till bil) så kollar vakten vid utfart körkort. Provade senast för skojs skull om de skulle nöja sig i vakten med nationellt id-kort, nix.

Toppen