Senaste nytt

Någon som testat MPC appen för inresa till USA ?

Jag har säkert passerat EWR över dussinet ggr men kan inte minnas att jag sett en mpc kö. Ligger den mot mitten eller någon av ändarna?

Jag har säkert passerat EWR över dussinet ggr men kan inte minnas att jag sett en mpc kö. Ligger den mot mitten eller någon av ändarna?
I terminal B ligger den mot mitten, men är normalt bara för US. En gång har jag fått gå i den som visitor, och då blev man "bara" invinkad att ställa sig långt fram i vanliga visitorkön.

Det är skyltat i taket (eller var det sist jag vardär iaf). Du fortsätter rakt fram till mitten av fållorna för MPC. Svaret brukar dock bli ”we don’t do that here”. Brukar stå personal för att dirigera en till vanliga kön men ser man ut som att man vet var man ska kan man promenera dit ändå, vid disken har jag bara sagt ”MPC” och hänvisat till skyltarna i taket och då blivit igenomsläppt (efter några suckar och förklaringar om att jag gått fel).

Beror säkert på när man landar på dygnet, men när jag ankom Austin, TX i höstas var det bara vår Lufthansa-flight som ankom från utlandet så det tog max 5 minuter i kö för oss utlänningar.

Klockren MPC på LAX i onsdags. Mindre än 5 minuters väntan -andra som stod i vanliga kön rapporterade mellan 50-75 minuter.

Första gången jag varit med om att fållan in till mpc kön vad stängd och man blev insläppt först efter att ha visat kvittot appen.
Använde mig utav MPC på LAX i fredags, och precis som du skriver behövde även jag först visa upp kvittot för att bli insläppt. Hade också ren flax att en i personalen gick förbi fållan när jag precis kom fram och kunde släppa in mig. Utöver det gick allt väldigt smidigt. Första gången jag stött på en trevlig och snackig person vid passkontroll.

Ingen fungerande MPC på EWR igår. Jag har global entry så det var bara att gå raka vägen ut utan att stanna. Dock nästan inga köer alls. Endast OSL kärran som landade innan oss
Många som talar om sparsamt med kö på EWR sedan ett tag nu. Har det hänt något här? För jag minns 45-60 min som snitt i customs innan covid. Är det dne minskade attraktionen för USa som ger avtryck?

Sen får man vänta 1h på att väskan ska komma på bandet ändå, men det är en annan femma...

Många som talar om sparsamt med kö på EWR sedan ett tag nu. Har det hänt något här? För jag minns 45-60 min som snitt i customs innan covid. Är det dne minskade attraktionen för USa som ger avtryck?

Sen får man vänta 1h på att väskan ska komma på bandet ändå, men det är en annan femma...
Åker man SAS så ligger tidtabellen så att man matchar "lågtrycken" i immigration vid ankomst, därav nästan ingen kö. Skönt.

Sen så är processen enklare än före covid, vilket snabbar upp. Returning visitors behöver inte lämna fingeravtryck exempelvis.

Toppen