Senaste nytt

Någon som testat MPC appen för inresa till USA ?

Fungerar appen även för resenärer som aldrig rest på ESTA förut? Åker till HNL med föräldrarna nästa vår och deras senaste USA-resa var 1981, då var det papper som gällde :) Antar att de inte fingerprint:ade på den tiden så de vill väl samla in sådant, men det kanske görs i kontrollen som vanligt bara?

Just att kunna gå fram i grupp till immigration lockar rejält med det resesällskapet, så kan man vara behjälplig med snacket.
Om du kollar mitt inlägg direkt ovan ditt egna, så ser du att svaret är "kanske". Fingeravtryck samlas oberoende av dem sen vid disken om man inte gjort det innan. Jag skulle säga det är värt att försöka, kör MPC och ifall alla får någon typ av OK i appen så prövar ni att gå som grupp (du först), och säg att ni är grupp och fått OK i appen.

Ifall ni blir nekade så skulle jag, som du nämner, ändå prioritera att gå tillsammans till disken så får bli möjligtvis långa ESTA-kön då.

Om du kollar mitt inlägg direkt ovan ditt egna, så ser du att svaret är "kanske". Fingeravtryck samlas oberoende av dem sen vid disken om man inte gjort det innan. Jag skulle säga det är värt att försöka, kör MPC och ifall alla får någon typ av OK i appen så prövar ni att gå som grupp (du först), och säg att ni är grupp och fått OK i appen.

Ifall ni blir nekade så skulle jag, som du nämner, ändå prioritera att gå tillsammans till disken så får bli möjligtvis långa ESTA-kön då.
Det var det där med att läsa noggrant :)

Det är väl främst en ökad nervositet och till vardags sparsamt begagnande av engelskt tal som gör att det är bra att få gå i grupp, antar att det inte är helt ovanligt i vanliga ESTA-kön heller, men så klart lockar snabbt igenom också, hellre tid i loungen än immigrations-kön (Entry till USA kommer ske i Seattle).

Det var det där med att läsa noggrant :)

Det är väl främst en ökad nervositet och till vardags sparsamt begagnande av engelskt tal som gör att det är bra att få gå i grupp, antar att det inte är helt ovanligt i vanliga ESTA-kön heller, men så klart lockar snabbt igenom också, hellre tid i loungen än immigrations-kön (Entry till USA kommer ske i Seattle).
Men exakt, det med grupp när man reser med mindre bevandrade är prio ett.

Jag fyllde i allt i appen och de pratade även om den i högtalarna när vi landade med BA, men när vi väl kom fram till immigration så hade de inga MPC bås öppna när vi kom sent en kväll i Las Vegas i slutet av juni när jag var där. Nu tog det kanske 20 minuter genom vanliga kön så var inte så illa trots bara 3 bås öppna.

Toppen