Novotel New York Times Square. Bokat vanligt deluxe rum. Frågade om eventuell tidig check-in ett par veckor innan. Fick standardformulär A1 svar om tillgång och efterfrågan. Väl på plats, ingen tidig check-in, fullt hotell vilket är förståeligt. Skönaste syrliga new yorkern nånsin vid incheck som summerade det hela med att återvända vid 15 samt att ropa "next" direkt efter det.
Tillbaka vid 17, ingen upgrade men fick rum långt från hissen i alla fall. Inga drinkvouchers, dessa skulle anlända till rummet senare pga försening, det gjorde de runt 20 tiden.Bagaget kom aldrig upp, åkte ned och frågade efter 1h min vad som hänt. Kvinnan blev helt stum att bagaget fortfarande inte var på plats. 20 min senare äntligen på plats.
Rummet vi fick hade aircon sönder och pumpade ut 93F enbart. Efter mycket trixande, ned till reception och fråga om de kunde hjälpa till. Maintenance konstaterade att "så ska den vara", alltså 32 grader celcius eller inget. Passade på vägen ut att fråga reception om så verkligen var fallet, vilket de inte alls förstod. Kom på samtidigt att jag glömt handskarna på rummet, döm om min förvåning när reparatör 2 var inne i rummet och hunnit ta ned taket i hallen och reparerade den "fullt fungerande" AC:n.
Stopp i duschen, i kombination med att varmvattnet tog hela 8 min att få fram, gjorde att hela badrummet översvämmades. Kall dusch efter ett -5 gradigt new york var icke så sköj.
Fläckar på lakanet, som dessutom var det sämst bäddade jag sett på ett tag, helt tillskrynklat. Kändes och såg ut som att den var inne på natt 2.
Einstein satte på brandlarmet kl 9 på morgonen och ropade efter 60s i högtalarna att detta endast var en övning och att signalen kunde bortses. Vet inte hur andra tänker men bor man på 29:e våningen och brandlarmet går, så är 60s väldigt långa, hade redan kläderna på och halvvägs på väg ut. Detta i kombination med hotell skrapan i Dubai som brann bara dagarna innan i bakhuvudet.
Ett mycket långt men vänligt brev till Hotel Managern resulterade i ett väldigt trevligt samtal samt poängen tillbaka för hela vistelsen.
p.s. fanns bara ett handikappanpassat rum på de första våningarna att byta till på kvällen ifall rummet fortfarande hade karibisk hetta =)
Ibland vill det sig bara inte